آئین‌های محرم با شیوه سنتی برگزار شود
کد خبر: 3988763
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

آئین‌های محرم با شیوه سنتی برگزار شود

امام جمعه قیدار گفت: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد ورود برخی بدعت‌ها نظیر آلات موسیقی و اشعار نامناسب در عزاداری محرم بوده‌ایم که باید همه تلاش کنند تا این بدعت‌ها از بین رفته و عزاداری با همان شیوه سنتی برگزار شود.

آئین‌های محرم با شیوه سنتی برگزار شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار، 15 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به برگزاری آئین‌های تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری طی هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ شاخص‌هایی داشت که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

وی به قرار گرفتن در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مهمترین فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت در منشور قیام خود فرمودند: برای اصلاح در امت جدم حرکت کردم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

خطیب نماز جمعه قیدار با تاکید بر اینکه خداوند متعال انسان را موجودی مسئول آفریده و از اینرو انسان در مقابل خود خانواده، جامعه و جهان مسئولیت دارد، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسئولیت داشتن در قبال سلامت عمومی جامعه و نقطه مقابل آن احساس بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی است که از دیدگاه اسلام به شدت مذموم است

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم ابراز کرد: بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویّت و اخلاق و تکامل مخاطبان، به‌خصوص نسل جوانان باشد و شور و شعور در کنار یکدیگر قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه عزاداری ایام محرم، باید متعارف و به شکل سنّتی باشد و سوژه و بهانه دست بدخواهان تشیّع ندهد، ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد ورود برخی بدعت‌ها نظیر آلات موسیقی و اشعار نامناسب بوده‌ایم که باید همه تلاش کنند تا این بدعت‌ها از بین رفته و عزاداری با همان شیوه سنتی که مورد تاکید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه بود برگزار شود.

وی تأکید کرد: مجالس عزاداری حسینی ناب‌ترین فرصت برای انتقال ارزش‌هاست، چرا که از آماده‌ترین زمان‌ها برای احیای ارزش‌هاست که در این زمینه روحانی، مداحان و مسئولان هیئت‌ها نقش اساسی و محوری دارند و باید از گنجینه عظیم عاشورا استفاده کرد و به مجالس عزاداری غنا بخشید.

انتهای پیام
captcha