شهرستان کامیاران ظرفیت تبدیل به قطب فعالیت‌های قرآنی را دارد
کد خبر: 3988918
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

شهرستان کامیاران ظرفیت تبدیل به قطب فعالیت‌های قرآنی را دارد

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان گفت: با توجه به اینکه کامیارانی‌ها همیشه میان جمع منتخبان قرآنی استان حضور داشته‌اند و در زمینه فعالیت‌های قرآنی خوش درخشیده‌اند، امیدواریم این شهرستان قطب قرآنی استان شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرید عزت‌پور، رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان شامگاه گذشته، 15 مردادماه در مراسم افتتاح مؤسسه قرآنی «سرچشمه رحمت» با مدیریت گونا فتحی در کامیاران، اظهار کرد: از آنجا که کامیارانی‌ها همیشه بین جمع منتخبان قرآنی استانی حضور داشته‌اند و در زمینه فعالیت‌های قرآنی خوش درخشیده اند، این امید وجود دارد این شهرستان قطب قرآنی استان شود.

وی از راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت مؤسسات قرآنی با عنوان حمد اشاره و بیان کرد: این سامانه به منظور توسعه و گسترش بیمه فعالان قرآنی و ساماندهی فعالان قرآنی راه‌اندازی شده است.

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ نفر از فعالان قرآنی استان کردستان مشمول حمایت بیمه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌اند.

زبیر حسین پناهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران در این مراسم ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای فعالان قرآنی این شهرستان اظهار کرد: وجود مؤسسات قرآنی در هر شهرستانی به منظور توسعه و ترویج فعالیت‌های دینی و مذهبی امری ضروری است.

وی افزود: مؤسسات قرآنی در طول سال اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف به‌ویژه برنامه‌های آموزشی می‌کنند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم همواره از طرح‌های قرآنی حمایت کرده و می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران یادآور شد: از زمان شیوع بیماری کرونا به دلیل محدودیت برگزاری برنامه‌های حضوری بیشتر برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری از طریق فضای مجازی و یا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای مناسبی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha