طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3989187
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی با حضور ۳۱ مبلغ بومی و غیر بومی طی ماه محرم در جهت برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و اجرای نیات واقفان برگزار می‌شود.

طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۲ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز ۱۷ مرداد، اظهار کرد: ماه محرم به‌عنوان مهم‌ترین مناسبت مذهبی مردم ایران اسلامی و مسلمانان جهان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: هر سال با اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» نقش بقاع متبرکه و امامزادگان در زمینه عزاداری امام حسین(ع) در جامعه احساس می‌شود و امسال نیز بقاع متبرکه آماده عزاداری برای امام حسین(ع) هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح «بصیرت عاشورایی» در 32 بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، گفت: در راستای اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله اعزام مبلغان در دستور کار قرار دارد و تاکنون 31 مبلغ برای حضور در مناطق محروم استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

بخشی‌پور ادامه داد: از 31 نفر مبلغ 12 نفر اعزامی از قم هستند و 19 نفر از مبلغان خراسان‌جنوبی هستند که در بقاع متبرکه استان طی ماه محرم بحث تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به هدف از برگزاری طرح «بصیرت عاشورایی»، افزود: سازمان اوقاف با اجرای این طرح به‌دنبال تبیین اهداف قیام عاشورا برای نسل امروز و استفاده از ظرفیت‌های بقاع متبرکه جهت اجرای ویژه‌برنامه‌های محرم و صفر و اجرای نیات واقفان است.

وی با اشاره به برنامه‌های طرح «بصیرت عاشورایی»، گفت: در راستای اجرای این طرح مراسم احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، سه ساله‌های حسینی، تاسوعا و عاشورای حسینی در فضای باز بقاع متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بخشی‌پور در خصوص اجرای شب شعر حسینی، اظهار کرد: برگزاری مراسم شب شعر حسینی با حضور مداحان و شاعران حسینی در مناطق کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: اجرای نیات واقفان خیراندیش که از اهم برنامه‌ها محسوب می‌شود با توزیع غذای متبرک در هیئت‌ها، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و بیمارستان‌ها و کمک به برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha