برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3989355
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سوگواره «بصیرت عاشورایی» در طول دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی با چهار هدف تببین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و بهره‌مندی از آنها برای جامعه امروز، استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه جهت اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم متناسب با وضعیت هر شهرستان، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و عدالت در حمایت از هیئت مذهبی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بر اساس هر کدام از وضعیت‌های آبی، زرد، نارنجی و قرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعویض پرچم بقاع متبرکه با بیرق عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز اول ماه محرم انجام می‌شود.

نصیرالاسلامی بیان کرد: برنامه شیرخواراگان حسینی، برنامه احلی من العسل و ویژه برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورا به‌صورت ویژه در این دهه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: پویش هر منزل یک بیرق امام حسین(ع)، پویش لبیک یا حسین در شب اول محرم و پویش سراسری هر خانه یک حسینیه در این دهه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha