منطق و عقلانیت از عوامل ماندگاری عاشوراست
کد خبر: 3990398
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

منطق و عقلانیت از عوامل ماندگاری عاشوراست

امام جمعه سلطانیه گفت: اخلاص و خدامحوری، منطق و عقلانیت، عزت و حماسه و عاطفه و گریه از عوامل ماندگاری عاشوراست.

امر به معروف و نهی از منکر زیر بنای اسلام استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، 22 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: گریه بر مصائب امام حسین(ع) از مصادیق تقوا و باعث آمرزش گناهان می‌شود ولی باید عزاداری‌ها ترجمان اهداف و قیام آن حضرت باشد.

وی با بیان اخلاص و خدامحوری، منطق و عقلانیت، عزت و حماسه و عاطفه و گریه از عوامل ماندگاری عاشوراست، همسویی با اهداف امام حسین(ع) را معیار عزاداری‌های صحیح دانست و گفت: توجه به نماز اول وقت در هیئت‌ها و دستجات عزاداری، عدم دسته‌وری در زمان نماز و منبر و هدایت دستجات و هیئت‌ها به مساجد توسط مداحان برای استفاده از منابر از معیارهای صحیح عزاداری است‌.

حسینی‌نسب به تبیین و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ و همچنین سخنرانی تلویزیونی روز چهارشنبه ایشان پرداخت و گفت: خلاصه فرمایشات رهبر معظم انقلاب دو مطلب اساسی است؛ مقابله جدی با شیوع کرونا و اقتصاد و معیشت و حل مشکل گرانی و تورم دو مساله اولویت‌دار مردم است و دولت باید پیگیر باشد.

وی به شیوع مجدد کرونا در جهان از جمله ایران و وظائف دولت و ملت اشاره کرد و افزود: دولت باید داروهای مورد نیاز و واکسن را تامین و خط تولید واکسن ایرانی را توسعه دهد و مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط عزاداران هم رعایت شود تا بهانه به دست دشمنان نیفتد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از رؤسای جمهور سابق در مراسم تنفیذ و عدم توجه آنان به مطالبات مقام معظم  رهبری از جمله انقلابیگری، عدالت اجتماعی، مقابله با تهاجم فرهنگی، پرهیز از حاشیه‌سازی و توجه به ظرفیت‌های داخلی ابراز کرد: مطالبه مقام معظم رهبری از دولت مردمی، انقلابی‌گری و مردمداری است و حجت‌الاسلام رئیسی در آزمون خطیری قرار دارد و باید ببینیم که وی تا چه اندازه در مسیر مطالبات رهبر معظم انقلاب حرکت خواهد کرد.

وی با محکوم کردن خباثت سفیر جدید انگلیس در ایران در کنار سفیر روسیه و انتشار تصویری از خودشان که یادآور اشغال ایران و تحقیر ملت ایران است، تاکید کرد: سفیر انگلیس باید تنبیه شود و سفیر روسیه باید از ملت ایران عذرخواهی کند و دستگاه دیپلماسی هم پاسخ گستاخی‌ها را بدهد.

امام جمعه سلطانیه تاکید کرد: دشمنان بدانند قیام خمینی همچون قیام حسینی، الهی است و الگوی نهضت ما عاشوراست و شعار ما هم همان شعار هیهات مناالذله است و مرگ بر آمریکا همان هیهات مناالذله است.

وی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و تاسوعا و عاشورای حسینی، در خصوص تبیین فضائل حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیان کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) در نزد خدا در قیامت منزلتی دارد که شهدای دیگر غبطه می‌خورند. ولایتمداری، وفاداری، غیرت و مقاومت از ویژگی‌های علمدار کربلاست.

حسینی‌نسب با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و با تجلیل از مقاومت و ایستادگی آنان، یادآور شد: آزادگان ما با پیروی از شهدای کربلا نماد مقاومت و ایستادگی هستند.

وی به روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی اشاره کرد و گفت: دستگیری از نیازمندان و مشارکت در رزمایش مواسات از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است. عزاداران امام حسین(ع) که در ایام محرم احسان داشته‌اند اگر نذر خاصی نیست آنها را در اختیار نهادهای حمایتی قرار دهند.

انتهای پیام
captcha