نماز ظهر عاشورا در مساجد البرز اقامه می‌شود
کد خبر: 3991575
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

نماز ظهر عاشورا در مساجد البرز اقامه می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: نماز ظهر عاشورا به شکل محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صحن مساجد البرز اقامه می‌شود.

نماز ظهر عاشورا در مساجد البرز اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، نماز ظهر عاشورا به شکل محدود با حضور عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نماز ظهر عاشورا در صحن مساجدی که امکان اقامه نماز در فضای باز را دارند برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: از همه نمازگزاران تقاضا داریم برای شرکت در نماز ظهر عاشورا رعایت فاصله‌گذاری در صفوف نماز، استفاده از ماسک، مهر شخصی و سجاده اهتمام لازم را داشته باشند و از تجمع قبل و بعد از نماز ظهر عاشورا اجتناب کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز البرز در مورد اهمیت نماز ظهر عاشورا گفت: این نماز نماد امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) در این قیام و حماسه عظیم بود و با این حرکت ایشان اوج خلوص و بندگی خود را زیر تیرباران دشمن به نمایش گذاشت.

مرادی تصریح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا در میدان نبرد به برپایی نماز همت گمارد تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی حضرت به دین به حدی بود که در هنگامه‌‌ای همچون میدان نبرد نیز نماز را فراموش نکرد و به تأخیر نینداخت تا دشمنان نتوانند او و اهل بیتش را به بی‌دینی یا خارج شدن از جمع مسلمانان متهم کنند.

وی گفت: برپایی نماز و برخورد دشمنان با نمازخواندن حضرت،‌ چهره ضد دینی و ناجوانمردی دشمن را نمایان کرد که ابزار مهم تبلیغی برای آشکارکردن ماهیت دشمنان بود که نه تنها معیارهای دین را نادیده گرفتند، بلکه حتی از اصول انسانی هم سرپیچی کردند.

این مسئول در پایان با تاکید براینکه فلسفه وجودی قیام گسترده امام حسین(ع) در حادثه کربلا برای زنده نگهداشتن و برپایی نماز بود و نماز ظهر عاشورا یک نمونه عینی، عملی و اجرایی از اهمیت‌دادن به نماز است، افزود: یادمان باشد که اباعبدالله(ع) شب عاشورا مهلتی برای قرائت قرآن و نماز گرفت و می‌خواست اهمیت نماز را بیان کند همانطور که فرمود:«می خواهم یک شب دیگر از عمرم را به نماز سپری کنم».

انتهای پیام
captcha