لغو نماز ظهر عاشورا در هرمزگان
کد خبر: 3991580
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

لغو نماز ظهر عاشورا در هرمزگان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان از لغو نماز ظهر عاشورا در سراسر هرمزگان به دلیل وضعیت بحرانی کرونا در این استان، خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، علی رئوفی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان، شب گذشته، 26 مردادماه، اظهار کرد: با توجه به قدرت سرایت‌پذیری فوق‌العاده بالای ویروس دلتا کرونا، برای جلوگیری از انتشار این ویروس، حرکت و تجمع دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در سراسر استان هرمزگان با همکاری هیئت‌ها و مردم عزادار به صورت قطعی لغو شده و برگزار نمی‌شود.

وی افزود: در همین راستا برگزاری نماز ظهر عاشورا نیز در سراسر هرمزگان برای حفظ سلامتی مردم، لغو شده است. همچنین برگزاری مراسمات عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است و اجتماع عزاداران در زیر پرچم در بندرعباس نیز لغو شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص ممنوعیت ترددها، بیان کرد: خروج خودروهای پلاک بومی از هرمزگان و ورود خودروهای پلاک غیربومی نیز به استان ممنوع است و متخلفان برابر مقررات اعمال قانون خواهند شد و منع ترددها به مدت دو هفته تا پنجم شهریورماه تداوم خواهد داشت.

رئوفی تصریح کرد: تنها مشاغل سطح یک اجازه فعالیت دارند و فعاليت سایر مشاغل ممنوع است. امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها که برای حفظ سلامتی مردم در دستور کار قرار گرفته است، شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها در هرمزگان و سراسر کشور باشیم و مردم با توجه به قدرت سرایت‌پذیری ویروس دلتا کرونا، حتی‌الامکان از دو ماسک حتی در فضای باز که امکان انتقال دارد، استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: مردم با حفظ فاصله اجتماعی، عدم تجمع و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده، خود، بستگان و عموم مردم را در برابر ابتلا به ویروس محافظت کنند تا شاهد ابتلا و بستری کمتر بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان باشیم و مرگ و میرهای این بیماری به صفر برسد و به برکت امام حسین(ع) در این ایام، شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم.

انتهای پیام
captcha