اعمال محدودیت تردد ۴ هزار خودرو در آذربایجان شرقی
کد خبر: 3991936
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

اعمال محدودیت تردد ۴ هزار خودرو در آذربایجان شرقی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی از اعمال قانون ۴ هزار خودرو از زمان آغاز طرح محدودیت تردد خبر داد و گفت: نیرو‌های انتظامی در ۱۵ نقطه خروجی استان مستقر شدند و این طرح را به صورت ۱۰۰ درصدی اعمال می‌کنند.

اعمال محدودیت تردد ۴ هزار خودرو در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار حسین عبدی، فرمانده نیروی انتظامی استان، امروز، 29 مردادماه در جمع خبرنگاران، از اعمال قانون ۴ هزار خودرو از زمان آغاز طرح محدودیت تردد خبر داد و گفت: نیرو‌های انتظامی در ۱۵ نقطه خروجی استان مستقر شدند و این طرح را به صورت ۱۰۰ درصدی اعمال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه خودرو‌های غیربومی، حق ورود به استان آذربایجان‌شرقی و خودرو‌های بومی حق خروج از استان را ندارند گفت: با تلاش ماموران انتظامی و همکاری مردم ۹۵ درصد از میزان ورود خودرو‌های غیربومی به استان کاهش یافته است.

سردار عبدی با اشاره به وجود تعدادی خودرو با پلاک غیربومی در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ممکن است این افراد ساکن استان بوده و یا پیش از آغاز طرح محدودیت به استان سفر کرده باشند، اما هر روز که توسط دوربین‌های هوشمند رصد شوند، به مبلغ یک میلیون تومان اعمال جریمه شده و حق تردد در سطح بین استانی را ندارند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی، با اشاره به مخدوش و یا برداشتن پلاک برخی خودرو‌ها در استان گفت: پلیس با این موارد با جدیت برخورد می‌کند و تاکنون نیز تعداد ۲۳۰۰ خودرو متوقف و به پارکینگ هدایت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر مخدوش کردن پلاک، جریمه اعمال شده و بنا بر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، این موضوع جرم محسوب شده و پس از توقیف ماشین، فرد خاطی به مراجع قضائی معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha