هیئت‌های اندیشه‌ورز نگاه همه‌جانبه به جامعه قرآنی داشته باشند
کد خبر: 3996927
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

هیئت‌های اندیشه‌ورز نگاه همه‌جانبه به جامعه قرآنی داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان باید نگاه همه‌جانبه به جامعه قرآنی داشته باشند تا خروجی جلسات احصای مشکلات جامعه قرآنی و ارائه راهکار برای حل این مشکلات باشد.

هیئت‌های اندیشه‌ورز نگاه همه‌جانبه به جامعه قرآنی داشته باشندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 21 شهریورماه در دیدار با هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان، اظهار کرد: قرآن فقط یک کتاب آسمانی برای مناسک عبادی و مذهبی نبوده، بلکه برنامه زندگی بشر است، بنابراین اعضای این هیئت باید در گردهمایی خود به شناسایی و بررسی مشکلات جامعه قرآنی بپردازند.

وی ابراز کرد: این هیئت که متشکل از جامعه قرآنی هستند، می‌توانند با شناسایی مشکلات این قشر راه‌حل‌های مناسبت را شناسایی کنند و آن‌ها را ارائه دهند. در واقع هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان باید نگاه همه‌جانبه به جامعه قرآنی داشته باشند تا خروجی این جلسات احصاء مشکلات جامعه قرآنی و ارائه راهکار برای حل این مشکلات باشد.

این مسئول با یادآوری اینکه مشکلات اتحادیه نباید مسیر رشد هیئت اندیشه‌ورز را بسته و مانع رشد این هیئت شود، تصریح کرد: اعضای این هیئت باید به‌عنوان یک فرد قرآنی بدون دلبستگی به مراسم یا مکانی دنبال کار باشند؛ چراکه کار بااخلاص در راه قرآن سبب برکت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص قرآن اشاره کرد و گفت: باید منویات مقام معظم رهبری را در رأس کارهای خود قرار دهیم، یعنی افق مطلوب باید قرآن باشد. تدبر در قرآن و حفظ قرآن در کنار روخوانی، روانخوانی و مفاهیم قرآن باید جزو دغدغه‌های همه فعالان قرآنی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت قرآنی استان چندان قابل قبول و مطلوب نیست، تصریح کرد: برنامه‌ها باید با کمترین هزینه انجام شود تا قرآن به همه خانه‌ها راه یابد. جلسات خانگی و سنتی یکی از راه‌های آموزش انس با قرآن است. طرح کلی اندیشه اسلامی، تهیه کتاب و سخنرانی اساتید مختلف می‌تواند در برنامه‌های هیئت اندیشه‌ورز گنجانده شود.

انتهای پیام
captcha