تحصیل 700 دانش‌آموز زنجانی در مدارس قرآنی
کد خبر: 4001385
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

تحصیل 700 دانش‌آموز زنجانی در مدارس قرآنی

مدیر شعبه خواهران جامعة‌القرآن‌الکریم زنجان از آغاز فعالیت مدارس قرآنی خبر داد و گفت: 700 دانش‌آموز در این مدارس فعالیت می‌کنند.

تحصیل 700 دانش‌آموز زنجانی در مدارس قرآنیمهری خدیری، مدیر شعبه خواهران جامعة‌القرآن‌الکریم زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید مدارس قرآنی استان زیر نظر جامعة‌القرآن‌الکریم نیز آغاز به کار کرده و نسبت به تربیت قرآنی کودکان و نوجوان اقدام می‌کند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر 2 مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه، یک مدرسه در دوره متوسطه و 2 پیش‌دبستانی قرآنی در سطح استان فعال است که تقریبا 700 دانش‌آموز را زیر پوشش قرار داده است.

مدیر شعبه خواهران جامعة‌القرآن‌الکریم زنجان ادامه داد: شهرستان‌های ابهر و سلطاینه درخواست تأسیس مدرسه قرآنی را داشتند که از اولویت‌های کاری است که در این شهرستان‌ها شعبه مدارس قرآنی را دایر کنیم.

وی در مورد فعالیت مدارس قرآنی بیان کرد: این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و همه برنامه‌های درسی مدارس عادی را دارند اما بخش تربیتی و پرورشی در این مؤسسات ویژه است و فوق‌برنامه‌های تخصصی قرآن را اجرا می‌کنند.

این مسئول افزود: علوم قرآنی، حفظ، قرائت، ترجمه و مفاهیم جزو فوق‌برنامه‌های مدارس قرآنی است و در بودجه‌بندی تعیین شده، مشخص می‌شود که دانش‌آموز پس از فارغ‌التحصیلی از هر دوره باید به موضوع قرائت یا حفظ مسلط باشد.

خدیری به استقبال خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندان در این مدارس اشاره کرد و گفت: به دلیل ظرفیت محدود، مجبور به انتخاب گزینشی علاقه‌مندان هستیم.

انتهای پیام
captcha