شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن ضمن تحصیل تشکیل می‌شود
کد خبر: 3998804
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
در اصفهان؛

شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن ضمن تحصیل تشکیل می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان از تشکیل شورای نظارت و تدوین آیین‌نامه و شرح وظایف مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل در این استان خبر داد.

شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن ضمن تحصیل تشکیل می‌شود

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: نشست بررسی مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل با هماهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان در روز شنبه، 27 شهریورماه برگزار شد.

وی افزود: تعدادی از این مدارس در استان اصفهان فعالیت می‌کنند و لازم بود نوعی هماهنگی ایجاد شود، تا این مدارس برنامه‌ها و امکانات خود را در سطح قابل قبولی که مورد تأیید آموزش و پرورش، اتحادیه مؤسسات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، ارائه دهند. علاوه بر این، انتظاراتی از این مدارس وجود دارد که خواستار برآورده شدن آنها هستیم و اینکه کار برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند تحصیل و حفظ قرآن را با هم پیش ببرند، تسهیل شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان بیان کرد: تشکیل شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن، تدوین آیین‌نامه و شرح وظایف این مدارس، تعیین جایگاه حقوقی شورای نظارت، مصاحبه با مدیران مدارس حفظ قرآن و اعلام نظر اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان در خصوص عملکرد آنها و الزام مدارس تازه تأسیس به تطبیق شرایط خود با مصوبات شورای نظارت، از جمله مصوبات نشست بررسی مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل است.

جان‌نثاری ادامه داد: حفظ قرآن همراه با تحصیل، طرحی سه ساله است و دانش‌آموزان در طول سه سال، ضمن اشتغال به تحصیل، حافظ کل قرآن نیز می‌شوند. در واقع، این طرح بر اساس مصوبات کمیسیون‌های خاص آموزش و پرورش و توافق با مؤسسات قرآنی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم اجرا می‌شود. دانش‌آموزانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند، از سوی آموزش و پرورش به آنها مرخصی تعلق می‌گیرد، تا بدون حضور در کلاس‌های درس بتوانند در امتحانات پایان سال شرکت کنند و در مکانی که یک مؤسسه قرآنی است، به حفظ قرآن بپردازند و در عین حال، دروس خود را نیز مطالعه کنند. در نتیجه، دانش‌آموزان نه تنها از پیشرفت تحصیلی باز نمی‌مانند، بلکه همراه با آموختن معانی و مفاهیم آیات، حافظ قرآن نیز می‌شوند. مدارس هم باید امکانات لازم برای اجرای چنین طرحی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، 9 مدرسه حفظ قرآن همراه با تحصیل در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این مدارس بعضاً با مشکلات مربوط به تأمین مالی، داشتن مکان مناسب و بحث‌های محتوایی مواجهند که تلاش ما بر رفع این موانع و تسهیل کار برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این طرح است.

انتهای پیام
captcha