برخی ضوابط مانع نوسازی بافت‌های قدیمی شهر ارومیه است
کد خبر: 3999422
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

برخی ضوابط مانع نوسازی بافت‌های قدیمی شهر ارومیه است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برخی ضوابط سختگیرانه مانع نوسازی بافت‌های قدیمی شهر ارومیه شده که باید برای رفع این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

ارسالی امروز ا برخی ضوابط مانع نوسازی بافت‌های قدیمی شهر ارومیه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، 31 شهریور ماه، در صد و نهمین جلسه شورای تامین مسکن، اظهار کرد: با توجه به بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان، هزار و ۶۳۰ واحد مسکن مهر به دلایل مختلف کماکان دچار مشکل حقوقی هستند که نیازمند همکاری و هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی و تعاون است.

وی افزود: از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی در تعیین تکلیف اراضی داخل محدوده قدردانی می‌کنیم و در قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌های دولتی باید اراضی داخل محدوده خود را به طرف دو ماه پس از شناسایی به راه و شهرسازی اعلام کنند در غیر اینصورت طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: ۶۲۰۰ هکتار بافت ناکارآمد در استان وجود دارد و از ظرفیت قانون جدید جهش تولید مسکن باید در جهت نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده شود.

وی ادامه داد: برخی ضوابط سختگیرانه توسط برخی دستگاه‌ها در بافت تاریخی شهری از جمله ارومیه مانع نوسازی آن‌ها است. بافت تاریخی شناسانه هویت شهر بوده و باید نسبت به نوسازی و دمیدن روح زندگی در آن‌ها اقدام کرده و در غیر اینصورت به مخروبه تبدیل می‌شود.

وی در پایان گفت: از عدم همکاری لازم دستگاه‌های اجرایی در معرفی و فروش اموال مازاد انتقاد می‌کنیم و در قانون جدید جهش تولید مسکن راهکارهای اجرایی خوبی برای برخورد با مدیرانی که در روند اجرا خلل ایجاد می‌کنند پیش بینی شده است.

انتهای پیام
captcha