ایثارگری‌های جامعه پزشکی در دفاع مقدس به تصویر کشیده شود
کد خبر: 3999663
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

ایثارگری‌های جامعه پزشکی در دفاع مقدس به تصویر کشیده شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش تأثیرگذار جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس بر ثبت و ضبط خاطرات و ایثاگری‌های این قشر تأکید کرد.

ایثارگری‌های جامعه پزشکی در دفاع مقدس به تصویر کشیده شودبه گزارش ایکنا از یزد، بهرام عین‌‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، 1 مهرماه در آیین اختتامیه هفتمین کنگره ملی بزرگداشت شهدا به صورت ویدئو کنفرانس، دفاع مقدس را یادآور دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های امت اسلامی و جامعه پزشکی دانست و اظهار کرد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی ایفا کردند اما حماسه آفرینی این قشر هنوز به تصویر کشیده نشده و حق آنها ادا نشده است بنابراین لازم است با برگزاری کنگره‌های مختلف همچنین به همت رسانه‌ها، خاطرات و ایثارگری‌های این قشر نیز به تصویر کشیده شود.

وی نقش برگزاری کنگره‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یادآور شد و با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از حضور در میدان نبرد نیست گفت: هر چه جوانان کشور بیشتر به این تاریخ وصل شوند، آینده بهتری را برای انقلابمان می‌توانیم متصور باشیم.

وی ادامه داد: چشم امید ما به جوانان و اساتیدی است که بتوانند سلامت جامعه را بسازند و کشور ما را بیش از پیش به پیشرفت برسانند، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند جوانان و دانشمندانی هستیم که در صحنه حضور داشته باشند و کرونا به همگان نشان داد که چگونه جوانان و کادر پزشکی ما با حضور مؤثر خود، ایثارگری کرده و الگوی جدیدی از دفاع از حرم را به نمایش گذاشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که رهنمودی برای همگان است، نگرش صحیحی را برای آینده ما به تصویر کشانده و در این مسیر چشم امید ما به جوانان و اساتید محترم است تا آینده حوزه سلامت کشورمان را بسازیم.

سیدمحمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت نیز در این مراسم گفت: کشور ما هم در دوران دفاع مقدس و هم در زمان حاضر، به رغم تمام مشکلاتی که در فشارهای تحریم داست، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته که مصداق آن، ساخت واکسن در شرایط سخت تحریم و کرونا است.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اپیدمی کرونا گفت: در این مدت هر زمان مردم با روحیه جهادی وارد شدن مشکل حل شد. نگاه جهادی، کار گروهی، نگاه به داخل و وابسته نبودن به غرب و تکیه بر توانمندی رمز موفقیت تمام مشکلات است.

انتهای پیام
captcha