آموزش دانش‌آموزان زنجانی به تدریج حضوری می‌شود
کد خبر: 4000084
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
معاون وزیر آموزش و پرورش در زنجان:

آموزش دانش‌آموزان زنجانی به تدریج حضوری می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش غیرحضوری سبب افت تحصیلی دانش‌آموزان شده است، گفت: در سال تحصیلی جدید به تدریج و با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم آموزش به سمت حضوری شدن پیش می‌رود.

آموزش دانش‌آموزان به تدریج حضوری می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حسن ملکی، معاون وزیر آموزش و پرورش، سوم مهرماه در جمع خبرنگاران در مورد نحوه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: گام نخست برگزاری کلاس‌های درس به روش حضوری در مدارس روستایی و عشایر با شرط داشتن کلاس‌های زیر ۱۵ نفر بازگشایی بوده و تأکید بر این است قبل از بازگشایی همه ضوابط ابلاغی حتماً رعایت شود؛ چراکه سلامت دانش‌آموزان در راس قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه تدریس باید به سمت حضوری پیش رود، تصریح کرد: متاسفانه بعد از شیوع کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس شاهد افت نامرئی تحصیلی هستیم و کارشناسان تاکید دارند برای برون رفتن از این وضعیت کلاس‌ها باید به سمت حضوری پیش رود، البته در این امر حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد و تلاش داریم مدارس با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم آغاز به کار کنند.

این مسئول به بازگشایی مدارس زیر ۳۰۰ نفر از ابتدای آبان‌ماه اشاره کرد و افزود: این مدارس به شرط کسب مجوز و اخذ تاییدیه از هفته اول آبان‌ماه آغاز به کار خواهند کرد. هر چند به این مدارس اجازه داده شده است در صورت وجود مشکل، کلاس‌ها را تا زمان رفع آن به‌ صورت غیرحضوری و ترکیبی دایر کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در مورد مدارس بالای ۴۰۰ نفر دانش‌آموز ابراز کرد: این مدارس آموزش‌ها را باید به سمت کلاس‌های ترکیبی سوق دهند که شامل حضور نوبتی دانش‌آموزان و نیز بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی می‌شود و برای این منظور باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه برای بهبود وضعیت و آغاز کلاس‌های حضوری نیاز به همراهی و هماهنگی بین‌بخشی و نیز والدین داریم، بیان کرد: ورود فناوری‌ها به آموزش در دنیای کنونی بسیار ضروری است ولی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و امکانات سخت‌افزاری نیز نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری و بهره‌گیری دانش‌آموز از کلاس درس باشد.

انتهای پیام
captcha