آزادی ۳۴ زندانی در زنجان با اهدای ۱۰۰ سکه
کد خبر: 4000426
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

آزادی ۳۴ زندانی در زنجان با اهدای ۱۰۰ سکه

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: آزادی۳۴ محکوم جرایم مالی غیرعمد با اهدای 100 سکه تمام بهار آزادی و تعداد ۷ نفر از زندانیان با کمک مبلغ 2 میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

اهدای ۳۴ زندانی در زنجان با اهدای ۱۰۰ سکهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی‌، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، ۴ مهرماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضائیه و تاکیدات رئیس قوه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف آن‌ها، ۱۵۱ نفر از قضات استان، دیدار چهره به چهره با زندانیان در سه حوزه قضایی زنجان، ابهر و خدابنده داشتند.

وی با بیان اینکه نتیجه این حضور و دیدار چهره به چهره با زندانیان آزادی 341 محکوم مالی غیرعمد بود که این میزان آزادی نسبت به کل جمعیت کیفری زندان‌های استان در سطح کشور کم نظیر است.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه استان در اجرای سیاست‌های قوه در بیشتر حوزه‌ها پیشرو و عملکرد خوبی داشته است، افزود: این دومین حضور دسته جمعی مسئولان قضایی استان و همه قضات در سال جاری در زندان بود که نتایج بسیار خوبی حاصل شد که علاوه بر این مسئولان قضایی و قضات حوزه‌ها به‌صورت روزانه و مستمر بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان را در دستور کار دارند.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه تعدادی از این آزادی‌ها با کمک‌های خیران استان و حتی سایر استان‌ها محقق شد، ابراز کرد: ۳۴ محکوم جرایم غیرعمد مالی با اهدای 100 سکه تمام بهار آزادی اهدایی از سوی خانواده مرحوم سلیمانی از تهران و تعداد ۷ نفر از زندانیان با کمک مبلغ 2 میلیارد ریال از سوی خانواده مرحوم ضیاالدین اوجاقلو از زنجان از زندان آزاد شدند.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری قضات استان در اجرای سیاست‌های قوه در استان بیان کرد: منظور ما از این دیدارها و بررسی مشکلات زندانیان فراهم کردن زمینه آزادی همه زندانیان نیست، بلکه هدف بررسی مشکلات زندان و زندانیان و فراهم کردن زمینه آزادی محکومان مشمول است که توفیقات خوبی در این خصوص به دست آمده است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان توجه حوزه اشتغال زندانیان و حوزه فرهنگی در زندان را اقدامی موثر در کاهش آسیب برای زندانیان و خانواده زندانیان برشمرد و گفت: اداره زندان‌ها برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم در امر اشتغال و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در زندان به‌عمل آورد.

وی حفظ کرامت زندانیان، نظارت و مراقبت بر امور زندانیان را از دیگر اقدامات مهم و اثر گذار اداره زندان‌های استان بیان کرد و افزود: حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از تضییع حقوق زندانیان با اقدامات مناسب و ارزشمند کادر زندان و زندانبانان محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر این موضوع که هیچ‌یک از زندانیان نباید بی‌جهت و با اتمام دوران تحمل حبس در زندان بمانند، ابراز کرد: پالایش پرونده زندانیان و نظارت مستمر در این امر بسیار راهگشاست.

انتهای پیام
captcha