معنویت؛ نقطه قوت رزمندگان برای پیروزی در دفاع مقدس
کد خبر: 4000910
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

معنویت؛ نقطه قوت رزمندگان برای پیروزی در دفاع مقدس

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در جنگ چند عامل سبب پیروزی رزمندگان شد که در این بین رهبری هوشمندانه، توکل به خدا و معنویت نقش مهمی داشتند.

معنویت؛ نقطه قوت رزمندگان برای پیروزی در دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 6 مهرماه در مراسم نمادین زنگ ملی ایثار و مقاومت اظهار کرد: در جنگ تحمیلی، همه ابر قدرت‌های غرب و شرق علیه ایران اسلامی متحد شده بودند و ما در این بین جز رهبری امام(ره) و مردم شهیدپرور چیزی نداشتیم. همه مردم با پیام رهبر کبیر انقلاب به صحنه آمدند و در این دفاع مقدس شریک بودند و دشمن از نقش امام و ولی‌فقیه در کشور بی‌خبر بود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با هوشمندی، بسیج عمومی را اعلام کرد و اگر این نبود ما محکوم به شکست بودیم. مردم با خون، محاصره خرمشهر را همچون موارد دیگر شکست دادند و عاشورایی و جهادی در جنگ نبرد کردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ابراز کرد: ما در طول ۴۲ سال گذشته همواره در صحنه‌های مختلف، دشمن را شکست داده‌ایم و این به برکت خون پاک شهدا و مجاهدت و مقاومت مردم عزیز کشور به دست آمده است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به وجود رهبر فرزانه خود افتخار کنیم، ادامه داد: دشمن در مقابل صلابت امام(ره) و اداره ملت شکست خورده اما دشمن با تمام توان برای از بین بردن ارزش‌های انقلابی و اسلامی تلاش می‌کند و اکنون وظیفه ما این است که جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن را خنثی کنیم.

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دفاع مقدس تصریح کرد: ما هر چه داریم از جانفشانی و ایثارگری‌های آنان است، شهدا نیز از همین کلاس درس‌ها به جبهه رفتند و ایثار و مقاومت کردند. بسیاری از آن‌ها از مقام و پست و رتبه علمی خود دست کشیدند و راهی جبهه‌ها شدند.

وی یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس جنگ نابرابر بر کشور تحمیل شد که تمام دنیا در مقابل ایران جنگ را آغاز کردند، اما چند عامل سبب پیروزی کشور عزیزمان شد. عامل اول رهبری امام(ره) بود که همه به فرمان امام لبیک می‌گفتند و خواسته امام را اجرا می‌کردند. عامل دوم معنویت بود، شب‌های عملیات همه به فکر شهادت بودند، عامل بعدی ارتباط با خدا بود که در مقابل تجهیزات به روز دشمن بود و مورد آخر که موجب پیروزی در مقابل دشمن شد. وحدت به معنای واقعی کلمه بود.

مظفری با اشاره به اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس در هر مقام و منصبی در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند و از کشور دفاع کردند، گفت: غواصان زنجانی خط شکن که شجاعانه سرنوشت جنگ را تغییر دادند و هویت ما به آنان وابسته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس ابراز کرد: کلاس‌ها در سطح شهر مجازی است، امیدواریم از آبان ماه یا زودتر با واکسینه شدن دانش‌آموزان، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام
captcha