جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون برگزار می‌شود
کد خبر: 4001006
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون با همکاری سازمان دارالقرآن کریم و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهرام مرادی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان امروز، ششم مهرماه در نشست مشترک هیئت بانوان اندیشه‌ورز و اعضای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در خصوص جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده روحانیون و طلاب در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب و روحانیون است که در سطح کشور به منظور گسترش فرهنگ قرآنی بین خانواده‌های طلاب و روحانیون، شناسایی رشد و هدایت استعدادهای بانوان، کودکان، نوجوانان و جوانان در راستای آشنایی و انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: ارتقای سطح معلومات قرآنی بین خانواده‌های طلاب، رقابت سالم و سازنده براساس آموزه‌های قرآنی، آشنایی با فرهنگ و تعالیم قرآن کریم با استفاده از ابزار هنر از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: رشته‌های این جشنواره روخوانی، روانخوانی، صحیح‌خوانی، تفسیر آسان، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی و صحت قرائت نماز است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این جشنواره ویژه خانواده طلاب و روحانیون تشیع است، نیاز است حوزه‌های علمیه نسبت به معرفی و اطلاع‌رسانی بین خانواده روحانیون همکاری کند تا در مهلت مقرر علاقمدان نسبت به شرکت در این جشنواره قرآنی اقدام کند.

مرادی از تشکیل هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در استان خبر داد و بیان کرد: این هیئت از سال گذشته در استان تشکیل شده و به منظور بررسی مشکلات فعالان قرآنی در استان فعالیت‌ می‌کند که احکام اعضای این هیئت صادر و به آنها اعطا شده است.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این نشست وجود معضلات و آسیب‌های اجتماعی میان افراد جامعه بیانگر عدم توجه به آیات و دستورات قرآن کریم است و باید فعالان قرآنی و متولیان امر با برنامه‌ریزی قرآن کریم را در زندگی مردم جاری و ساری کنند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل هیئت اندیشه‌ورز قرآنی نیز گام ارزشمندی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و کاهش مشکلات فعالان قرآنی است، افزود: این هیئت باید هر جلسه مصوبات خود را دنبال و در راستای رفع مشکلات فعالان قرآنی عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام رستمی خواستار مکاتبه با ادارات ذیربط برای حمایت از فعالان قرآن شد و بیان کرد: دارالقرآن کریم و اتحادیه مؤسسات قرآنی می‌توانند با انجام مکاتبات با سایر ادارات از ساختمان‌های بدون استفاده ادارات برای انجام فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآنی بهره ببرند.

حجت‌الاسلام حسینی‌فر، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کردستان نیز در ادامه بیان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 800 پرونده از روحانیون تشیع در این مرکز تشکیل شده است.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی بین این تعداد از طلاب و روحانیون می‌توان زمینه مشارکت هرچه بیشتر خانواده روحانیون در جشنواره قرآن و عترت را فراهم کرد.

درخش علیمرادی، رئیس هیئت بانوان اندیشه‌ورز قرآنی استان کردستان نیز در این جلسه گزارشی از تشکیل این هیئت و مشکلات فعالان قرآنی استان کردستان ارائه داد و بیان کرد: تاکنون چهار جلسه از سوی این هیئت در سنندج تشکیل شده، اما پیگیری مشکلات و رفع دغدغه جامعه قرآنیان استان نیازمند همراهی و حضور مسئولان در جلسات هیئت اندیشه‌ورز قرآنی استان است.

یادآور می‌شود، در این نشست حکم اعضای هیئت اندیشه‌ورز قرآنی به اعضا اهدا شد.

انتهای پیام
captcha