راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن‌های کردستان
کد خبر: 4001279
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن‌های کردستان

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان از راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن در سطح استان به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه پرورشی و فرهنگی در طول سال تحصیلی خبر داد.

راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن‌های کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، هفتم مهرماه در اولین نشست شورای قرآن، عترت و نماز استان در سال تحصیلی جاری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، اظهار کرد: مأنوس شدن با قرآن و نماز به تعالی روح و نهادینه شدن تربیت انسان کمک می‌کند.

وی توجه به آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و تربیتی را مهم‌تر از مسائل آموزشی دانست و افزود: بسیاری از مشکلات جهان امروز و جامعه، عدم توجه به ارزش‌های دینی و اجتماعی است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی به خصوص شبکه شاد، زحمات زیادی در این حوزه کشیده شده است، بیان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده، ضرورت دارد، مخاطبان از جمله دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان به موضوعات و محتواهای تولید شده توجه و مطالب بارگذاری شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی رویکرد وزارت در سال تحصیلی جدید را آموزش حضوری دانست و گفت: با توجه به الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در سال تحصیلی جدید، هم‌طراز مسائل آموزشی باید به موضوعات پرورشی و فرهنگی توجه کرد، چرا که آسیب‌زایی مسائل تربیتی، بیشتر از مسائل آموزشی است و ضرورت دارد به این حوزه توجه شود.

قربانی ریشه بخشی از مشکلات اجتماعی را ناشی از عدم تربیت صحیح و عدم رشد خوب اجتماعی و فرهنگی افراد ذکر کرد و گفت: این مسائل باید به معلمان و مدارس ابلاغ و برنامه‌های قرآنی، تربیتی و نماز در دستور کار مدارس قرار گیرد و به اندازه‌ای که دانش‌آموزان در مدارس حضور دارند به کلیه امور از جمله مسائل آموزشی و پرورشی توجه کرد.

وی راه‌اندازی و تجهیز مراکز دارالقرآن در سطح استان کردستان را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه پرورشی و فرهنگی در طول سال تحصیلی ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود، نظارت و ارزیابی را از دیگر برنامه‌های مهم استان برشمرد و یادآور شد: برنامه نظارت و ارزیابی باید در حوزه‌های مختلف از جمله پرورشی و فرهنگی از نیمه دوم مهر ماه پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha