تربیت 80 هزار دانش‌آموز حافظ جزء 30 قرآن در کردستان
کد خبر: 4001287
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

تربیت 80 هزار دانش‌آموز حافظ جزء 30 قرآن در کردستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه ۸۰ هزار دانش‌آموز حافظ جز سی ام قرآن کریم بیشتر در مراکز دارالقرآن آموزش دیده‌اند، گفت: کیفیت حفظ این افراد، راستی‌آزمایی و به دانش‌آموزان موفق گواهی اهدا شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان امروز، هفتم مهرماه در اولین نشست شورای قرآن، عترت و نماز استان در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: هدف از برگزاری شورای قرآن، عترت و نماز تسهیل امور و کمک به اجرای برنامه‌های ابلاغی است.

وی اجرایی شدن ۱۰۰ درصد برنامه‌های ابلاغی و کسب نتایج خوب از جمله چهار رتبه کشوری در مسابقات قرآن و عترت و رشد حداقل ۵ تا ۱۰ درصدی آمار شرکت کنندگان و برگزیدگان را از جمله توفیقات کسب شده دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش کردستان به تشریح فعالیت حوزه نماز پرداخت و گفت: علیرغم تعطیلی مدارس، اقدامات این حوزه از جمله آموزش احکام و آموزش عملی نماز از طریق تولید محتوا انجام و عملکرد استان در این حوزه در سطح کشور مطلوب بوده است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به برنامه‌های ابلاغی از طریق وزارت، استان تعهداتی دارد که اجرایی خواهد شد و در این راستا، برش استانی و شهرستانی برنامه‌ها انجام شده است.

نریمانی با اشاره به تصمیمات شورای عالی نماز استان و تشریح و تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی، اقامه نماز جماعت در مدارس را تابع شرایط و فعالیت مدارس ذکر کرد و گفت: بر اساس برنامه ابلاغی و در شش ماهه نخست سال تحصیلی جاری، نماز جماعت در مدارس با آموزش حضوری با هر ظرفیتی اقامه و تأکید شده است که زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس در آموزش مجازی هم درج شود.

وی با تأکید براینکه تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس ممنوع بوده و در بازدید‌ها این موضوع باید مورد نظارت قرار گیرد و گفت: محتوای مورد نیاز این حوزه با همکاری شرکا، از جمله احکام و آموزش عملی نماز و گفتمان‌های دینی تولید می‌شود. محتواهای تولید شده در کانال‌های حوزه پرورشی و فرهنگی استان در شبکه شاد بارگذاری خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان از برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان به روال سال قبل و به صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: در صورت برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری، مسابقات حضوری خواهد بود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت مراکز دارالقرآن، اظهار کرد: از نیمه دوم مهر ماه جاری، کار ثبت‌نام این مراکز آغاز و دانش‌آموزان علاقه مند جذب و به صورت محدود آموزش حضوری در قالب حفظ، روخوانی و روان خوانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار دانش‌آموز حافظ جز سی ام قرآن کریم بیشتر در مراکز دارالقرآن آموزش دیده‌اند، گفت: کیفیت حفظ این افراد، راستی‌آزمایی و به دانش‌آموزان موفق گواهی اهدا شده است.

یادآر می شود، در این نشست مقرر شد به دانش‌آموزان حافظ قرآن که موفق به دریافت گواهی نامه از اداره قرآن، عترت و نماز استان می‌شوند در شهریه مدارس هیأت امنایی ۲۵ درصد، استعدادهای درخشان ۲۰ درصد و شاهد ۳۰ درصد تخفیف منظور و پیش اجلاسیه نماز در شهرستان‌ها و مناطق تابعه و مرکز استان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha