تحولات در مرزهای همسایگان کشور، تله به جریان انداختن فتنه دشمن است
کد خبر: 4001569
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

تحولات در مرزهای همسایگان کشور، تله به جریان انداختن فتنه دشمن است

امام جمعه موقت زنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران به خوبی درک کرده که تحولات اخیر در افغانستان و جریانات روزهای گذشته در مرزهای ایران، تله سیاسی و امنیتی برای درگیر کردن ایران است تا فتنه‌های دشمن به جریان بیفتد.

تحولات در مرزهای همسایگان کشور، تله به جریان انداختن فتنه دشمن استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی، امام جمعه موقت زنجان، 9 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به آیه شریفه «جاء الحق و زهق الباطل...» اظهار داشت: خداوند در این آیه به پیامبر(ص) فرمود برای امت بیان کن که حق آمد و باطل نابود شد چون باطل همیشه نابودشدنی است. یعنی پیروزی همیشه از آنِ حق و شکست و نابودی از آنِ باطل است.

وی با بیان اینکه باطل با نظام آفرینش، هماهنگ نیست، ابراز کرد: محور باطل‌گرایان، عبارت از دوز و کلک و مخالفت با برنامه‌های آسمانی است اما حق همیشه با آفرینش عالم، مرتبط و هماهنگ بوده و محور و مبنای حق عبارت از راستی، درستی، صداقت، عدالت و برنامه‌های آسمانی پروردگار است.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به ایام حزن اهل بیت(ع) گفت: با گذشت چند روز از اربعین حسینی، هنوز هم هوای اربعین برای شیعیان اهل بیت(ع) حاکمیت دارد. این حقیقت دارد که اگر امام حسین(ع) نبود از اسلام چیزی جز یک نام، باقی نمی‌ماند اما سیدالشهدا(ع) تمام هستی خود را در برابر اسلام، قرآن، عدالت، آزادی و حریت فدا کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر و اظهارات نسنجیده و اقدامات نپخته دولت باکو گفت: الهام علی‌اف، آمریکا، ترکیه و اسرائیل هماهنگ شده‌اند تا اقداماتی علیه ایران اسلامی انجام دهند.

موسوی با بیان اینکه این کشورها از حرکت کامیون‌های ایرانی جلوگیری کرده‌اند، اظهار کرد: هدف آن‌ها نشان دادن عکس‌العمل از سوی ایران است اما غافل از اینکه صبر و تحمل ایران اسلامی بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به خوبی درک کرده که تحولات اخیر در افغانستان و جریانات روزهای گذشته در مرزهای ایران، تله سیاسی و امنیتی برای درگیر کردن ایران است تا فتنه‌های دشمن به جریان بیفتد.

امام جمعه موقت زنجان افزود: آن کشورها غافل هستند که ملت ایران، تربیت‌یافته امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی نیز تربیت‌یافته شهید حاج قاسم سلیمانی هستند. صبر و تحمل ایران بسیار زیاد است. ایران اسلامی سعی کرده که با همه به‌ویژه همسایه‌ها بزرگوارانه رفتار کند اما در صورت مشاهده کوچکترین خطایی با آن‌ها مقابله می‌کند.

وی بیان کرد: ملت مسلمان ایران در هر زمینه‌ای باید چشم خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی بدوزند و ایشان هرچه بیان فرمایند برای ما ملاک عمل و طریق و راه است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تحولات افغانستان فرمودند: ما طرفدار مردم افغانستان هستیم و طرفدار حکومت آن کشور نیستیم و مردم افغانستان هر حکومتی را قبول کنند ما هم طرفدار آن خواهیم بود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: رحلت علامه حسن‌زاده آملی، نابغه بسیار باعظمت و ذوالفنون را محضر امام زمان(ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه، مراجع تقلید، شاگردان و بیت ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی با اشاره به شهادت علی لندی خاطرنشان کرد: وی، حسین فهمیده دیگری شد و با گذشت و ایثار خود 2 نفر را از مرگ نجات داد و جان خود را در این راه فدا کرد که چنین جوانان فراوانی در کشورمان داریم.

انتهای پیام
captcha