اعلام انزجار از کشتار شیعیان افغانستان وظیفه همگان است
کد خبر: 4004141
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
آیت‌الله‌ حسینی‌زنجانی:

اعلام انزجار از کشتار شیعیان افغانستان وظیفه همگان است

مرجع تقلید شیعیان اعلام انزجار از کشتار شیعیان افغانستان را وظیفه همگان خواند و گفت: جنایاتی که از بدو تاریخ در لباس اسلام و با شعار قرآن واقع می‌شد، امروز نیز تحت پرچم دولت اسلام صورت می‌پذیرد، حال آنکه نه تنها اسلام بلکه هر دین و آئینی از این‌گونه اعمال غیرانسانی بیزار است.

اعلام انزجار از کشتار شیعیان افغانستان وظیفه همگان استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی، مرجع تقلید شیعیان در پی فاجعه کشتار بی‌رحمانه شیعیان در افغانستان بیانیه‌ای صادر کرده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

«بِسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحیمِ

اللّهمَّ طال الإنتظار و شَمُت بنا الفجّار و صَعُبَ علينا الإنتصار

فجایع دردناک و جانگداز کشتار بی‌رحمانه شیعیان در افغانستان که روان‌ هر انسان پاک‌سرشتی را آزرده ساخته، به محضر مبارک امام زمان عجل‌الله‌ تعالی‌ فرجه و عموم مؤمنین آن کشور تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

جنایاتی که از بدو تاریخ در لوای خلافت بنی‌امیه و بنی‌عباس در لباس اسلام و با شعار قرآن واقع می‌شد، امروز نیز تحت پرچم دولت اسلام صورت می‌پذیرد، حال آن‌که نه تنها اسلام بلکه هر دین و آئینی و حتی فطرت آدمی از این‌گونه اعمال غیرانسانی بیزار است. اما آنچه بر ما فرض و مقدور است، اعلام انزجار و برائت قلبی از این جنایات و عاملین و مؤیّدین آن و نیز همه‌ آنانی است که به اوضاع اسفبار افغانستان رضایت دارند.

امیدوارم که به زودی جهانیان متنبه شوند و به عجز خود آگاه گردند و به امداد الهی روی آورند؛ بی‌تردید جز با انجاز وعده الهی که ظهور موعود ادیان حضرت صاحب العصر و الزمان ارواح‌العالمین‌ له‌ الفداء است، آزادی و عدالت حقیقی، دنیای مملو از ظلم و جور را فرا نمی‌گیرد. انهم یرونه بعیداً و نراه قریبا‌ً.

سیدمحمد الحسینی‌ الموسوی‌ الزنجانی

۱۹ مهر ۱۴۰۰»

انتهای پیام
captcha