500 جلد کتاب در اردبیل وقف شد
کد خبر: 4002955
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

500 جلد کتاب در اردبیل وقف شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: همزمان با دهه وقف و شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، بیش از 500 جلد کتاب به ارزش تقریبی 150 میلیون تومان به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل وقف شد.

رضازاده// 500 جلد کتاب در اردبیل وقف شد به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا هژبری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، 15 مهرماه، با اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: همزمان با دهه وقف و شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، بیش از 500 جلد کتاب به ارزش تقریبی 150 میلیون تومان توسط کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل وقف شد.

وی، وقف کتاب را یکی از ارزشمندترین مصادیق صدقه جاریه دانست و افزود: ترویج فرهنگ مطالعه به همت و حمایت فرهنگی نیاز دارد که یکی از آنها وقف کتاب بوده، چرا که کتاب یکی از ابزارهای مهم رشد آگاهی و دانش بشری است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، گفت: کتاب‌های وقفی  شامل موضوعات تاریخ، تفسیر، حقوق، کتب کنکور، ادببات عرب، اخلاق و عرفان است که جهت استفاده عموم مردم وقف شده و بهترین عملی است که فانی را باقی می‌کند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، اظهار کرد: بهترین راهکار تبلیغ وقف در جامعه امروزی اعتمادسازی است به طوری که اوقاف استان باید از عوامل تأثیرگذار مربوط به مباحث مالی را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر به دنبال افزایش تعداد موقوفات توسط مردم اردبیل هستیم تا نسبت به اطلاع‌رسانی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی لازم اقدام شود و بتوانیم نسبت به گسترش فرهنگ وقف در بین مردم اقدام کنیم که این مسئله با ارائه مشاوره‌های مختلف بهترین و تأثیرگذارترین زمینه‌های وقف را برای مردم بیان کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، ادامه داد: در برخی موارد واقفان موقوفه خود را ثبت نکرده که این مسئله در سال‌های بعد مشکل‌ساز شده و در خلاف جهت وقف موقوفه را تملک کرده‌اند که این مسئله نیز نیازمند رسیدگی‌های ویژه و اساسی برای جلوگیری و مقابله با این موارد است.

کثیرلو تصریح کرد: با توجه به این که در این موارد نظر واقف تحقق پیدا نکرده، به همین دلیل نیاز است تا این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود تا عامل ایجاد انگیزه برای واگذاری ایجاد شود و بتوانیم در امر توسعه فرهنگ وقف گام‌های اساسی و هدفمند برداریم که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل، افزود: از هیچ تلاشی نباید در راستای ترویج فرهنگ وقف ممانعت به عمل آید، چرا که این مسئله در حال حاضر برای ما جزو برنامه‌های اولویت‌دار است که در صورت توجه به این مسئله شاهد تحقق اهداف مورد نظر و رفع مشکلات و موانع خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha