۳۰ درصد کتاب‌های کانون پرورش فکری کاشمر دینی و مذهبی هستند
کد خبر: 4003487
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

۳۰ درصد کتاب‌های کانون پرورش فکری کاشمر دینی و مذهبی هستند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر گفت: از ۱۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر، ۵۰۰۰ جلد آن، معادل ۳۰ درصد دینی و مذهبی است.

30 درصد کتاب‌های کانون پرورش فکری کاشمر دینی و مذهبی هستندمهدی اسحاقی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی با اشاره به شعار هفته ملی کودک امسال که «حال خوش کودکی، رنگ خوش کودکی» نامگذاری شده است، بیان کرد: 40 تا 50 درصد کتاب‌هایی که کودکان به امانت می‌برند مربوط به کتاب‌های دینی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه از سال 1388 یک واحد کتابخانه سیار روستایی به مجموعه ما نیز اضافه شده است که 22 روستای محروم شهرستان را خدمات می‌دهد، افزود: کتابخانه سیار 12 هزار جلد و 2000 عنوان کتاب دارد و سال گذشته کتابخانه نمونه کشوری شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر قبل از شیوع ویروس کرونا به‌صورت دو شیفت خدمات ارائه می‌داد، اما از ابتدای شیوع کرونا کانون تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر رده سنی 6 تا 16 سال را پوشش می‌دهد، بیان کرد: فعالیت‌های کانون به دو صورت عمومی و تخصصی هستند.

اسحاقی قصه‌گویی، کتابخوانی و غیره را جزء فعالیت‌های عمومی و فعالیت‌های تخصصی را مربوط به بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی دانست و افزود: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال 99 به خاطر شیوع ویروس کرونا کانون جزء اولین اداراتی بود که تعطیل شد، اظهار کرد: به خاطر تعطیلی کتابخانه مجبور شدیم کلاس‌ها را در اسکای‌روم که یک پلتفرم بومی بوده و امکان برگزاری وبینار، آموزش آنلاین و جلسات وب‌کنفرانس را فراهم می‌کند برگزار کنیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاشمر تصریح کرد: متأسفانه از ابتدای سال 99 به هیچ عنوان مجوز برگزاری کارگاه حضوری به ما داده نشد و به همین خاطر کودکانی که از سال 99 عضو کانون شدند باید خودشان از منزل وارد سایت کانون پرورش فکری می‌شدند و از این طریق به‌صورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت می‌کردند.

وی بیان کرد: تا قبل از شیوع کرونا بیش از 3700 نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند، اما با شیوع این ویروس منحوس تعداد اعضاء به 200 نفر کاهش پیدا کرد. اگرچه کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شد، اما بسیاری از خانواده‌ها تمایلی به شرکت کودکانشان در این کلاس‌ها نداشتند.

اسحاقی گفت: نیاز است مرکز شماره دو کانون در شمال شهر کاشمر که جمعیت کودکان بیشتر است احداث شود تا از امکانات استفاده بهتری ببرند.

انتهای پیام
captcha