تجهیز کتابخانه‌های تازه تأسیس هم‌جوار مساجد ابهر
کد خبر: 4003999
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

تجهیز کتابخانه‌های تازه تأسیس هم‌جوار مساجد ابهر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان از اختصاص تجهیزات به کتابخانه‌های تازه تأسیس در جوار برخی مساجد شهرستان ابهر خبر داد و گفت: تجهیزات این کتابخانه‌ها در اختیار ۵ باب کانون فرهنگی و هنری این شهرستان قرار می‌گیرد.

اختصاص تجهیزات به کتابخانه‌های تازه تاسیس جوار مساجد ابهربه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، 19 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تأسیس کتابخانه در جوار برخی از مساجد شهرستان ابهر تجهیزاتی بالغ بر 12 میلیون تومان در اختیار کانون‌های فرهنگی و هنری این مساجد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر 30 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می‌کند، ابراز کرد: تجهیزات کتابخانه‌ای شامل صندلی، میز مطالعه و قفسه کتاب در اختیار کانون‌های فرهنگی و هنری ابوذر، لسان‌الصدق، معراج، سراج و صادق اهل‌بیت قرار می‌گیرد و ترویج فرهنگ مطالعه در دستور کار قرار دارد.

این مسئول در ادامه به فعالیت‌های مربوط به کتابخوانی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش سرانه مطالعه در کانون‌های مساجد، طرح شنبه‌های کتاب برگزار می‌شود که مخاطبان این طرح، اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و فعالان در حوزه مساجد است. این طرح در بین‌الصلاتین اجرا می‌شود؛ به همین منظور امام جماعت مسجد کتابی برای مطالعه معرفی می‌کند و ضمن قرائت چکیده‌ای از آن، نمازگزاران را به مطالعه آن دعوت می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا موجب مجازی برگزار شدن این طرح شده است، گفت: به همین منظور طرح شنبه‌های کتاب ویژه ائمه جماعت مساجد به صورت مجازی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha