پیش‌بینی اعتبار برای احیای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
کد خبر: 4016212
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

پیش‌بینی اعتبار برای احیای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کانون‌های مساجد به انجام فعالیت‌های آموزشی ترغیب شوند و برای احیای کانون‌های فرهنگی و هنری راکد نیز اعتباری پیش‌بینی شده است.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجدبه گزارش ایکنا از زنجان، مرتضی طاهریان، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، 4 آذرماه در جلسه هم‌اندیشی با کارکنان فهمای استان زنجان اظهار کرد: موفقیت در هر طرح و برنامه‌ای منوط به شناسایی نقاط ضعف و قوت و برجسته‌سازی مزایا و رفع نواقص است.

وی به رویداد ملی فهما و مزایا و معایب آن اشاره کرد و گفت: از زمان راه‌اندازی این طرح شاهد رفع نواقص آن هستیم و برای موفقیت در این مسیر لازم است روی نقاط قوت آن تمرکز کرد. در واقع باید یک ارزیابی مستمر روی این داشته باشیم تا اقدامات انجام شده با باور به اثربخش بودن این طرح متناسب شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه تلاش نکنیم موضوع فهما را به یک اقدام دست نیافتنی تبدیل کنیم، بیان کرد: کارکنان ستاد فهما گرفتار سندسازی نشوند ولی با ارائه راهکار و مشاوره به کانون‌ها، به پویایی و رونق این مراکز کمک کنید.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با بیان اینکه برخی استان‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه با ارگان‌ها از ظرفیت فهما به خوبی استفاده کردند، ابراز کرد: استان زنجان در موضوع تمدید مجوز کانون‌ها جزو استان‌های برتر است. هر میزان کانون‌های فرهنگی و هنری در استان‌ها بیشتر تلاش کنند جذب منابع بیشتری خواهند داشت.

وی با تاکید بر فعال‌سازی ظرفیت رویداد ملی فهما در استان تصریح کرد: اگر از این ظرفیت درست استفاده نشود سال آینده سرانه کانون‌ها کاهش می‌یابد. اعضای کانون‌های مساجد از طرق مختلف برای اجرای برنامه‌های آموزشی در این رویداد ترغیب شوند. اعتباری برای احیا کانون‌های فرهنگی و هنری راکد پیش بینی شده است.

طاهریان به بررسی وضعیت امتیازی کانون‌های مساجدی که سرانه دریافت کردند و تقویت همدلی ستاد فهمای استان زنجان تأکید کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید خلاء‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی جامعه را شناسایی و برای رفع آن‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha