دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت سمن‌ها استفاده کنند
کد خبر: 4004088
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
معاون استاندار لرستان:

دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت سمن‌ها استفاده کنند

معاون استاندار لرستان با تاکید بر لزوم توجه به تنوع سمن‌ها، گفت: دستگاه‌های اجرایی از ظرفيت سمن‌ها در راستای پيشگيری و كاهش آسيب‌های اجتماعی شناسایی شده و اولويت‌دار در استان استفاده کنند.

ثمینیبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندر لرستات در جلسه شورای توسعه و حمايت از تشكل‌های مردم نهاد استان لرستان که امروز، ۱۹ مهر در استانداری تشكيل شد، بر ضرورت توانمندسازی سمن‌ها در كنار توسعه كمی آنها به‌عنوان شاخص بسيار مهم تاكيد کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر در قالب كارگاه‌های مختلف، نشست‌های تخصصی با تشكل‌های مردم نهاد به‌منظور توانمندسازی تشكل‌ها و افزايش آگاهی و مهارت‌های آنها در اجرای موفق برنامه‌ها در راستای مطالبات مورد نظر  سمن‌ها ضروری است.

وی ضمن توصیه به دستگاه‌های متولی که از ظرفيت سمن‌ها در راستای پيشگيری و كاهش آسيب‌های اجتماعی شناسایی شده و اولويت‌دار در استان استفاده کنند، افزود: توجه به تنوع فعاليت سمن‌ها در حوزه‌های مختلف و توزيع متوازن سمن‌ها در شهرستان‌های مختلف استان نيز باید مورد توجه باشد.

ثمینی، همچنین، شامگاه یک‌شنبه، ۱۸ مهر در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان لرستان، اظهار کرد: خداوند متعال هیچ انسانی را فی‌النفسه مجرم نمی‌آفریند بلکه در طول زندگی ممکن است انسان دچار خطا و جرم شود و اینکه فرزندان و کودکان تحت تأثیر چه شرایطی به سمت بزه و جرم سوق داده می‌شوند، مهم است.

وی با بیان اینکه در اجرای اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است موضوع آموزش کودکان، اطفال، نوجوانان و حتی خانواده‌های آنها را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که جرایم و مشکلات در این بخش کاهش یابد، افزود: بهزیستی به‌عنوان متولی این امر در قانون معرفی شده و دستگاه‌هایی که به صراحت از آ‌نها در این رابطه نام برده شده، کمک کنند تا این اقدامات به خوبی انجام شود.

معاون استاندار لرستان با تاکید بر این موضوع که برخورد با کودکان و نوجوانان، شیوه اعمال جرایم این گروه سنی بایستی متناسب با سن و شرایط زندگی آ‌نها انجام شود، به اهمیت و نقش دین اشاره کرد و گفت: توجه به آموزه‌های دینی در این قضیه بسیار مهم بوده و لازم است بر همین اساس عمل شده و این مباحث از دوران مهد کودک برای کودکان تعلیم داده و نهادینه شود.

ثمینی با اشاره به موضوع اسناد هویتی کودکان و تحصیل آنها، تصریح کرد: افرادی‌که در کانون‌های اصلاح و تربیت نوجوانان دوران محکومیت خود راه سپری می‌کنند بایستی تحت آموزش‌های تحصیلی قرار گیرند و پلیس فتا نیز با سوءاستفاده‌کنندگان از اطفال در فضای مجازی برخورد لازم را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha