نامگذاری یکی از خیابان‌های شهرکرد به نام شهید علی لندی
کد خبر: 4004209
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
در دیدار اعضای شورای شهرکرد با خانواده شهید لندی اعلام شد؛

نامگذاری یکی از خیابان‌های شهرکرد به نام شهید علی لندی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد در جریان دیدار اعضای شورای اسلامی این شهر با خانواده شهید لندی از نامگذاری یکی از خیابان‌های شهرکرد به نام شهید علی لندی خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، ماشاء‌الله ایزدی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد روز گذشته ۱۹ مهرماه در جریان دیدار اعضای شورای اسلامی شهرکرد با خانواده شهید علی لندی، اظهار کرد: جلوه‌های فرهنگ ایثار و شهادت بار دیگر در جامعه اسلامی در راه خدمت به مردم به منصه ظهور رسید و این بار فرزند خانواده لندی با ایثار و فداکاری ثابت کرد فداکاری منحصر به دوره و فرد خاصی نیست بلکه فرهنگ ایثار و شهادت، افتخارآفرینی و خدمت صادقانه به مردم در همه زمان‌ها ساری و جاری است.

وی افزود: حتی یک نوجوان با ایجاد چنین حماسه‌ای می‌تواند شهره جهان شود و در اذهان عمومی فضای امن و آرامش و حس نوع دوستی را برای سایر افراد فراهم کند.

ایزدی تصریح کرد: تکریم خانواده‌های معظم شهدا علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب توجه به معنویات، ارزش‌ها و باورهای دینی در آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان می‌شود. پیشرفت و سربلندی ایران‌ اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون خون شهداست و گرامیداشت یاد و خاطره از جان‌گذشتگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اهداف آنان و زنده نگه داشتن یاد نوجوانان فداکاری چون علی لندی وظیفه و تکلیف آحاد مردم و به‌ویژه مسئولان است.

ایزدی گفت: نامگذاری یک ایستگاه آتش‌نشانی و یا خیابانی در شهرکرد به نام شهید لندی برای زنده‌نگه‌داشتن نام این نوجوان فداکار یک اقدام فرهنگی است که از سوی مجموعه مدیریت شهری انجام خواهد شد.

اکبر ایازی، مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد نیز در ادامه خطاب به خانواده شهید لندی گفت: حرکت در مسیر خدا و یاری رساندن به انسان‌‌ها به حق، گام نهادن در مسیر الهی و جاده خلوص، صداقت و مردانگی است که فرزند عزیز شما نیز برای نجات جان هم‌نوع خود، با شهامتی مثال‌زدنی دل به آتش زد و جان خود را در این مسیر فدا کرد که این حادثه از سویی غم‌انگیز و از سویی افتخارآمیز است.

ایازی بیان کرد: شهید علی لندی یکبار دیگر خاطرات نوجوانان فداکاری همچون فهمیده‌ها در دوران دفاع مقدس و حججی‌ها در دفاع از حرم آل‌الله را زنده کرد و نشان داد که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای نجات جان هم نوع خود در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.

خانواده شهید لندی در این دیدار، ضمن تشکر از همدردی مردم با این خانواده از مسئولان استان خواستند تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات فرهنگی را در دستور کار قرار دهند. در پایان اعضای شورای اسلامی شهرکرد و استان با اهداء لوح سپاس از خانواده شهید علی لندی قدردانی کردند.

انتهای پیام
captcha