رشد ۴۱ درصدی شاخص مقاوم‌سازی در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 4004515
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

رشد ۴۱ درصدی شاخص مقاوم‌سازی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر شاخص مقاوم‌سازی در سیستان و بلوچستان به ۴۱ درصد رسیده است که نزدیک به شاخص مقاوم‌سازی ۴۳ درصد کشوری است.

رشد ۴۱ درصدی شاخص مقاوم‌سازی در سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان،‌ سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در بازدید از طرح‌های در حال اجرای بنیاد مسکن استان، با بیان اینکه کشورمان ششمین کشور بلاخیز از نظر نرخ رخدادهای سوانح طبیعی است گفت: طبق آمار موجود، سه درصد از مجموع شهرهای ایران در نواحی کم خطر قرار دارند.

وی افزود: از ۴۳ مورد حوادث غیر مترقبه ممکن در کل جهان حدوداً ۳۲ مورد آن در کشورمان ایران تجربه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این بنیاد در طول سالهای فعالیت خود نقش اصلی و محوری در بازسازی خسارات وارده به ابنیه روستایی داشته است، همچنین در حوزه مسکن شهری ، ساخت تعداد 13 هزار 120 واحد و در بخش مسکن روستایی و 111هزار و 220 واحد مقاوم سازی شده در برابر زلزله انجام داده است.

منبتی در پایان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان سابقه و تجربات ارشمندی در امر بازسازی دارد که از جمله آن می‌توان به سیل سال 71 منطقه سیستان، طوفان گونو در سال 86، زلزله بم، سیل و زلزله 92 و سیل دی ماه 98 و در ماههای گذشته نیز به چرخند حاره‌ای شاهین اشاره کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha