امامت از ارکان اعتقادات شیعیان است
کد خبر: 4005228
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
معاون دانشگاه لرستان:

امامت از ارکان اعتقادات شیعیان است

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان، امامت را از ارکان اعتقادات شیعیان برشمرد و گفت: از راه‌های تشخیص امام، علم غیب و روایاتی است که توسط امام قبلی بیان شده است.

امامت از ارکان اعتقادات شیعیان است /راه‌های تشخیص امامحجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با تبریک به‌مناسبت آغاز امامت امام عصر(عج) و بیان اینکه امامت از ارکان اعتقادات است و اصلی است که شیعه برای آن بهای سنگینی پرداخته است، گفت: از شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) تا میثم تمارها، کمیل‌ها و صدها نفر برای دفاع از اصل امامت جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ هم خون‌جگرها خوردند تا بگویند امام و حجت خدا همواره برای جامعه لازم است، افزود: در تبیین بحث امامت آنچه مهم است حضور معنوی امام است و اگر امام نباشد ارتباط مردم قطع است در واقع امام حلقه وصل ارتباط مردم با خدا است کمااینکه در روایات ائمه معصومین آمده است که به‌وسیله ما خدا را بشناسید.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه اعتقاد شیعه این است که امام اولاً معصوم و در ثانی نیاز جامعه است که از طریق خدا نصب می‌شود، اظهار کرد: در اعتقاد شیعه وجود امام تا روز قیامت برای جامعه بشریت یک نیاز محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با طرح این سؤال که مردم برای تشخیص امام چه راه‌هایی داشتند و از کجا می‌فهمیدند بعد از امام صادق(ع)، امام کاظم‌(ع) یا بعد از امام حسن‌عسگری(ع) امام زمان(عج) به امامت می‌رسد، افزود: نخستین راه تشخیص امام، روایاتی است که توسط امام قبلی بیان می‌شود از طرفی راه دیگر تشخیص امام، علم غیب امام است.

وی قدرت پاسخگویی امام به سؤالات را راه دیگر تشخیص امام دانست و با اشاره به اینکه علم غیب و پاسخگویی امام به سؤالات به اذن خداوند متعال است، افزود: امام از نیات و افعال خبر دارد.

حجت‌الاسلام فلاحی‌اصل با یادآوری اینکه شبهات در خصوص امامت زیاد است و در شبکه‌های ماهواره‌ای دشمنان، امامت و ولایت امام زمان(عج) را انکار می‌کنند، ادامه داد: با موضوع مهدویت به صورت علمی برخورد شود‌.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان کسب معرفت، کرامت، استقامت بر دین را از وظایف مؤمنان در زمان غیبت امام زمان(عج) دانست و گفت: در دوران آخرالزمان حق و باطل با هم آمیخته می‌شود و وظیفه ما در زمان غیبت دوری از باطل شناخت حق است و قرآن معیار شناخت حق است.

انتهای پیام
captcha