باب سرمایه‌گذاری در وقف باز شود
کد خبر: 4005290
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

باب سرمایه‌گذاری در وقف باز شود

مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان بیان کرد: در سال‌های اخیر تعدادی از اراضی موقوفه بدون بروزرسانی و حتی به‌صورت خام رها شده‌اند که برای پرهیز از ادامه دار شدن این امر، باید سرمایه‌گذاری لازم براساس نیت وقف انجام شود که این امر نیازمند جذب سرمایه‌گذاران و اهمیت دادن نهادهاست.

باب سرمایه‌گذاری در وقف باز شود / برنامه‌ای برای دوری از مدیریت ضعیف وقفیاتحجت‌الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: واقفان در قرن‌ها پیش زمین‌ها و یا آنچه در دست داشتند را به امیدی وقف کرده‌اند، اما گاهی بی توجهی‌هایی صورت می‌گیرد که غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند یکی از بقاع متبرکه استان است که عملیات عمرانی در صحن آن به دلیل نبود بودجه و یا کافی نبودن آن سال‌هاست معطل مانده است، تصریح کرد: با جذب بیشتر خیران می‌توان به این امر سرعت بیشتری بخشید.


بیشتر بخوانید:


مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بیرجند و درمیان بیان کرد: گاهی مردم به اهمیت وقف، واقف نیستند و گاهی نیز به اوقاف اعتماد ندارند که بخشی از آن برمی‌گردد به اینکه ما فرهنگ‌سازی لازم را انجام نداده‌ایم، اما اوقاف در این سال‌ها فعالیت‌های شاخصی داشته است تا مردم را بیشتر به سمت وقف و کار خیر در حوزه بقاع سوق دهد.

خدایی ادامه داد: امین‌هایی برای موقوفات درنظر گرفته خواهد شد تا مدیریت ضعیف این وقفیات پایان یابد که در بخش قهستان این کار انجام شده و اکنون مدیریت حدود ۲۰۰ وقف در ۶۰ روستا را افراد امین واگذار شده است.

وی با تأکید بر بروزرسانی موقوفات، تصریح کرد: این امر باید براساس تعیین تکلیف سند و کاربری و بروزرسانی حق‌الاجاره موقوفات صورت گیرد که در این راستا از معتمدان محلی و کارشناسان زبده بهره‌گیری می‌شود.

خدایی بیان کرد: در این سال‌ها تعدادی از اراضی موقوفه بدون بروزرسانی رها شده‌اند که این امر به ضرر موقوفات است و هر ساله باید به آنان براساس کارکرد توجه کافی صورت گرفته و سرمایه‌گذاری لازم براساس نیت وقف انجام شود که این امر نیازمند جذب سرمایه‌گذاران و اهمیت دادن نهادهاست.

انتهای پیام
captcha