وحدت مسلمانان نیاز راهبردی و استراتژیک جوامع اسلامی است
کد خبر: 4005915
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

وحدت مسلمانان نیاز راهبردی و استراتژیک جوامع اسلامی است

امام جمعه آق‌قلا گفت: وحدت مسلمانان نیاز راهبردی و استراتژیک جوامع اسلامی است و لزوم تبیین اهمیت و ضرورت وحدت با روش‌های نوین و خلاقانه مورد تأکید است.

ارسالی دوشنبه//وحدت مسلمانان نیاز راهبردی و استراتژیک جوامع اسلامی استبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، آخوند عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه آق‌قلا ضمن تبریک و گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز مسلمانان باید به هوش باشند که هدف اول استکبار و صهیونیسم اختلاف افکنی میان کشورهای اسلامی و بین اقوام و مذاهب منطقه است.

وی با بیان این که نجات انسان معاصر در گرو درک آموزه‌های نبوی و عمل به روش و منش رسول الله(ص) است، افزود: وحدت مسلمانان نیاز راهبردی و استراتژیک جوامع اسلامی است و لزوم تبیین اهمیت و ضرورت وحدت با روش‌های نوین و خلاقانه مورد تأکید است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان گلستان، حضرت محمد(ص) را مظهر عدالت و نجات بخش بشریت عنوان کرد و گفت: نبی مکرم اسلام بود که انسان را از ضلالت درآورده و پیام آور صلح و برادری شد و هفته وحدت نیز تبلور حفظ جامعه بشری بر محور مشترکات و پرهیز از مسائل اختلافی است.

آخوند میرزاعلی با ذکر این مطلب که پیامبر اکرم(ص) راهکارهای بسیاری را برای تحقق اتحاد بین مسلمانان ارائه کرده است، اظهار کرد: در همین رابطه با ورود به مدینه و ایجاد پیمان میان دو قبیله اوس و خزرج، وحدتی ایجاد کرد و بر همین اساس احساسات ملی و دینی را تحریک کرد تا ضامنی برای وحدت در جامعه شود.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید به اصل مشترک که همان خداوند متعال است فکر کنند و با هم متحد شوند چون که خدا، قبله، پیامبر و کتاب مسلمانان یکی است، اظهار کرد: وحدت واقعی مسلمین نیاز امروز دنیای اسلام برای مقابله با ظلم و تقویت روحیه استکبارستیزی است.

انتهای پیام
captcha