ضرورت حرکت جامعه اسلامی به سوی تشکیل یک امت واحده
کد خبر: 4006443
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تأکید کرد؛

ضرورت حرکت جامعه اسلامی به سوی تشکیل یک امت واحده

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر ضرورت حرکت جامعه اسلامی به سوی تشکیل امت واحده، گفت: همه مسلمانان با هر قومیت، مذهب و رنگ و نژادی باید در ذیل یک امت واحده قرار بگیرند و توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 27 مهرماه، با صدور پیامی ویدئویی به مناسبت آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: هفته مبارک وحدت را که مزین و منور به قدوم مبارک اشرف مخلوقات، وجود مقدس خاتم انبیا، محمد مصطفی(ص) است را گرامی می‌دارم.

وی افزود: مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد تأکید اسلام و سیره نبوی بوده، وحدت است. از زوایای مختلفی می‌توان به مسئله مهم وحدت پرداخت. گاهی وحدت در میان صاحبان ادیان الهی و گاهی در حوزه مذهب‌های گوناگون یک دین است. در اهمیت مسئله وحدت همین بس که قرآن کریم ما را به سوی دعوت بین‌الادیان هدایت می‌کند. تمامی صاحبان ادیان باید با هم متحد شوند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در بدو ورودشان به مدینه یک منشور تدوین فرمودند که به عنوان منشور مدینه‌النبی معروف شد. در این منشور مسئله مهم وحدت بین یهودیان و مسلمانان مدینه مطرح شد. وحدت بین المذاهب در دین مبین اسلام مسئله‌ای است که در ضرورت آن، جای انکار و تردید نیست.

عبادی‌زاده عنوان کرد: وقتی قرآن کریم صاحبان ادیان را فرا می‌خواند: «قُل يا أَهلَ الكِتاب» یعنی مخاطبان قرآن کریم اهل کتاب هستند، از جمله مسیحی، یهودی، مسلمان و همه باید روی مشترکات خود وحدت داشته باشند. مسلمانان باید به طریق اولا که یک امت واحده‌اند در رابطه با وحدت اسلامی بیشتر به هم نزدیک شوند. ما مشترکات بسیار زیادی داریم. خدایمان، پیامبرمان، قبله و اصول و فروع دینمان یکی است و در حوزه فقه در بیش از 80 درصد موارد مشترک هستیم.

وی بیان کرد: جامعه اسلامی امروز برای اینکه  بتواند اقتدار خود را در دنیای امروز پیدا کند و رخنه‌های نفوذ دشمن را به روی امت اسلامی ببند باید با وحدت بین مذاهب اسلامی، شیعه و سنی و قومیت‌ها در کنار هم یک امت را شکل دهند. اگر ما یک امت را شکل دهیم، مذاهب و قومیت‌ها رنگ می‌بازند. اگر وحدت زیر سایه امت شکل بگیرد، دشمن نمی‌تواند از ابزارهای خود علیه مسلمانان استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در پایان یادآور شد: اگر امروز جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و قومیت‌ها و کشورهای مختلف به جان هم افتاده‌اند و اگر می‌بینیم بزرگ‌ترین قتل و غارت و کشتار بین مسلمانان است، به این دلیل است که امت اسلامی را شکل نداده‌ایم. امروز یکی از مهم‌ترین مسائلی که جامعه اسلامی باید به سوی آن حرکت کند، تشکیل امت واحده است که همه مسلمانان با هر قومیت، مذهب و رنگ و نژادی در ذیل آن قرار بگیرند و توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند.

انتهای پیام
captcha