اولویت افسران جنگ نرم ترویج فرهنگ وحدت در جامعه باشد
کد خبر: 4006635
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

اولویت افسران جنگ نرم ترویج فرهنگ وحدت در جامعه باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه افسران جنگ نرم و فعالان فضای مجازی باید در انتقال وحدت در فضای مجازی برای مخاطبان و جامعه تلاش مضاعف کنند، اظهار کرد: در این شرایط هر کس برای ایجاد اختلاف و دوگانگی در کشور گام بردارد گناه بزرگی انجام داده است.

اولویت افسران جنگ نرم ترویج فرهنگ وحدت در جامعه باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 28 مهرماه، در گردهمایی اعضای فعال فضای مجازی استان، با بیان اینکه افسران جنگ نرم و خصوصاً فعالان فضای مجازی باید برای راه‌اندازی پویش‌های وحدت و انتقال وحدت در فضای مجازی برای مخاطبان و جامعه تلاش مضاعف نمایند، اظهار کرد: در این شرایط هر کس برای ایجاد اختلاف و دودستگی در کشور گام بردارد گناه بزرگی انجام داده است.

وی افزود: با توجه به صحنه آرایی شکل گرفته، توجه به جنگ شناختی و جنگ نرم در مقابله با دشمنان اولویت اصلی است و باید ابزارهای دشمن در عرصه نرم را شناخت و با آن مقابله کرد.

آل‌هاشم، افزود: اصلی ترین ابزار جنگ نرم و عملیات روانی، رسانه و فضای مجازی است، امروز نقش رسانه‌ها در شبکه های اجتماعی اثرگذاری ویژه‌ای پیدا کرده و نقش کلیدی ایفا می‌کنند و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: فضای مجازی باید سالم باشد و هیچ حب و بغض شخصی در آن نباشد و با رعایت انصاف و اخلاق در درج خبر و رویداد باعث از بین رفتن حق مظلوم یا آبروی افراد نباشد و بیشتر در رسیدن به آرامش و امنیت در جامعه باشد.

وی زبان امروز جوانان را فضای مجازی برشمرد و افزود: باید فضای مجازی و محتوای آن در قالب زبان این نسل باشد و در این راه وظیفه افسران جنگ نرم و فضای مجازی بسیار مشکل است و باید سخت تلاش کنند.

آل‌هاشم با بیان اینکه برای انتقال اخبار و رویدادها و در رأس آنها آرمان‌های نظام و انقلاب استفاده از فضای مجازی ضروری است، تاکید کرد: مسئولان فضای مجازی باید با عناوین و محتویات به روز و جوان پسند این محتواها را انتقال به نسل جدید انتقال دهند.

امام جمعه تبریز، افزود: در فضای مجازی اهتمام به یافتن مخاطب واقعی، تقویت مبلغان دینی و اسلامی، تولید و ترویج بازی های ایرانی تقویت و توسعه مراکز دانش بنیان فناوری اطلاعات در دانشگاه می‌تواند به موفقیت های چشمگیری در جذب مخاطبان واقعی و انقلابی بازی کند.

وی با بیان اینکه حضور بسیج و گردان های سایبری و نیروهای انقلاب در فضای مجازی نباید منفعل باشد، اظهار کرد: حضور فعال و کنشگرانه لازمه فعالیت در این فضا است. امروز در غائله قره باغ و منطقه قفقاز بیش از آنکه جنگ سخت و جنگ توپ و تانک‌ها اثرگذار باشد این جنگ نرم و جنگ روایت ها است که فضا را محیای اتفاقات دیگر می‌کند، باید روایت درست را با پشتوانه منطقی در فضای مجازی و رسانه‌ای ارائه داد تا بتوان جنگ شناختی دشمن را خنثی کرد.

انتهای پیام
captcha