مسابقات قرآنی مدهامتان در تمامی مناطق دورافتاده اردبیل گسترش می‌یابد
کد خبر: 4006655
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

مسابقات قرآنی مدهامتان در تمامی مناطق دورافتاده اردبیل گسترش می‌یابد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل، گفت: گستره وسیع مسابقه قرآنی مدهامتان در مقایسه با دیگر مسابقات قرآنی، این است که در تمامی مناطق کشور و روستاهای دورافتاده کشور و استان در حال انتشار است.

رضازاده// گستره برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان نامحدود استنادر سقاء، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر در مسابقات قرآنی مدهامتان یکی از عوامل مهم جذب بیشتر جوانان و نوجوانان استفاده از ظرفیت بخش هنر بوده که ترغیب و تشویق برای شرکت در مسابقات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی را مضاعف نموده است.

وی بیان کرد: گستره وسیع مسابقه قرآنی مدهامتان در مقایسه با دیگر مسابقات قرآنی وجه تمایز دیگر آن است که در تمامی مناطق کشور و روستاهای دورافتاده استان در حال انتشار است و امسال سه نفر از استان اردبیل در مسابقات قرآنی مدهامتان شرکت کرده‌اند.

فعالیت 60 کانون فرهنگی و هنری مساجد در اردبیل

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تمامی مناطق روستایی و شهری کم‌برخوردار حضوری فعال دارد و فقط در استان اردبیل بیش از 60 درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش روستایی و عشایری است که این نشان از برنامه‌ریزی منسجم کانون‌های فرهنگی استان در این زمینه دارد.

سقاء اظهار کرد: استان اردبیل توانسته با شناسایی افراد مستعد در زمینه قرائت و معرفی آن‌ها، افرادی که با استعداد بالا بودند را شناسایی و به جامعه قرآنی معرفی کند که این مسئله سبب دلخوشی بیشتر استان در حوزه قرآنی و معرفی افراد مستعد به مسابقات قرآنی است.

مسابقات قرآنی مدهامتان جزو کیفی‌ترین و مطلوب‌ترین برنامه‌ها

وی تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا، مسابقات قرآنی مدهامتان جزو کیفی‌ترین و مطلوب‌ترین مسابقات قرآنی بود که هم‌اکنون نیز با استفاده از ساز و کارهای متعدد درصدد هستیم برگزاری این مسابقات را بیش از پیش توسعه بخشیم.

بخش هنر قداست مسابقه قرآنی مدهامتان را بیشتر می‌کند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، بیان کرد: «نقاشی آیات» و «قصه های قرآنی» و « خوشنویسی قرآنی» را به این مسابقات اضافه کرده‌ایم که قداست و ارزش کاری را بالا برده و بی‌تردید اضافه نمودن بخش هنر به بحث‌های دیگر قرآنی جذابیت بیشتری را ایجاد کرده که زمینه ترویج فرهنگ قرآنی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش درصدد هستیم شاهد رشد و نموی قرآنی بچه‌ها را شاهد باشیم و با توجه به این که مساجد نقش مؤثری در رونق دادن مسجد دارند، بنابراین این مسئله برای بچه‌های مسجد به شکل بهتری خود را نمایان می‌کند.

تلاش برای جذب افراد پایین‌تر از 16 سال به مسجد

سقاء اظهار کرد: با توجه به این که کارکرد اصلی مساجد بر مبنای مباحث قرآنی و عبادی است، بنابراین اگر بتوانیم کودکان و نوجوانان زیر 16 سال را به سمت مسجد جذب کنیم، این افراد در معرض و دید مستقیم قرآن قرار گرفته و با گسترش مباحث قرآنی رونق‌بخشی به مسجد رقم خواهد خورد.

وی افزود: طبق شواهد و تجربه‌ها استفاده از حوزه‌های فرهنگی و هنری در بحث ترویج فرهنگ قرآنی بسیار بی‌نظیر عمل می‌کند، به شرطی که مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مختلف همکاری‌های لازم را در امور قرآنی داشته باشند و با تنوع‌بخشی به رشته‌های قرآنی زمینه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha