همایش بزرگ وحدت اسلامی در سیریک برگزار شد
کد خبر: 4007636
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

همایش بزرگ وحدت اسلامی در سیریک برگزار شد

همایش بزرگ وحدت اسلامی شرق هرمزگان با حضور علمای اهل سنت و شیعه در شهرستان سیریک برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، همایش بزرگ وحدت اسلامی شرق استان، شب گذشته، اول آبان ماه، هم‌زمان با شب میلاد پیامبر گران‌قدر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت با حضور علمای اهل سنت و شیعه در سالن غدیر شهر سیریک برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این همایش اظهار کرد: ایران اسلامی امروز منادی وحدت در جهان و حافظ و حامی همه محرومان و آزادی خواهان است. در ایران اسلامی هیچ فرقی بین شیعه و اهل سنت وجود ندارد،بلکه همه یک امت واحده هستند و ملت ما برای دفاع از آرمان‌های اسلام هزینه پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: تشتت نباید در امت اسلامی باشد، چراکه موجب برهم خوردن اتحاد و یکپارچگی خواهد بود و کسانی که به دنبال برهم زدن وحدت هستند به‌طور یقین از نیروهای دشمنان اسلام و جهان کفار هستند. برادرکشی امروز تنها در جهان اسلام دیده می‌شود و در هیچ کجای جهان نه در میان مسیحیان، نه یهودیان خبری از جنگ و خونریزی نیست؛ چراکه در پشت همه جریان‌های ضد انسانی در جهان اسلام، جهان استکبار قرار گرفته و برای ما نقشه شوم می‌کشد و ما متأسفانه سرمان را در برف فرو کرده و چشمانمان را به روی واقعیت‌ها بسته‌ایم.

سیره نبوی الگوی مسلمانان جهان است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: پیامبر گران‌قدر اسلام(ص) همیشه از وحدت بین مسلمانان مراقبت می‌کردند و اجازه نمی‌دادند انصار و مهاجرین با سخنان منفی باعث تفرقه بین یکدیگر شوند. ما نیز باید همین‌گونه رفتار کنیم و اجازه ندهیم دشمنان اسلام و انقلاب زمینه تفرقه بین مسلمانان را ایجاد کنند؛ پیامبر گرامی اسلام در میان مسلمانان عهد اخوت و برداری را وضع کرد.

عبادی‌زاده اضافه کرد: نبی مکرم اسلام(ص) حتی برای جلوگیری از دشمنی یهودیان و مسلمانان، منشور مدینه‌النبی را وضع و کمک زیادی به کاهش جنگ‌ها کردند. این منشور اولین قانون اساسی در جهان اسلام است. سیره پیغمبر اسلام(ص) در همه عرصه‌ها برای ما به‌مثابه الگو برای تمامی مسلمانان است، امت اسلام باید وحدت داشته باشد.

وی بیان کرد: در امت واحده وجود امام و راهنمایی الزامی است. امروز جامعه اسلامی ایران زیر سایه یک امام است که به وجود آورنده و حفظ‌کننده وحدت میان مسلمانان است. موج وحدت مسلمانان باید آن‌قدر قوی باشد که تمام دشمنان دست به دهان بمانند و در حیرت این وحدت بمانند. پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نخستین منادی وحدت در جهان بشریت بوده است.

حجت‌الاسلام محسن سالاری، امام جمعه شهرستان سیریک نیز در این همایش اظهار کرد: مسلمانان زمانی بر کفر پیروز می‌شوند که متحد باشند و این وعده الهی است. چنانچه کشورهای اسلامی با هم متحد شوند و با یکدیگر یک هدف را دنبال کنند، به‌طور قطع نخستین ثمره آن پیروزی بر کفر و استبداد و آزادی فلسطین و قدس خواهد بود.

شیخ علی ماهیگیر، از عالمان اهل سنت هرمزگان نیز در این همایش با بیان اینکه امروز جهان اسلام مبتلا به افراط و تفریط است، بیان کرد: با اینکه همه کشورهای اسلامی مدعی هستند که ما از دین اسلام تبعیت می‌کنیم و محور حرکت ما قرآن و سنت نبوی است اما بر اساس بدفهمی‌ها و کج‌فهمی‌هایی که در مقطعی از تاریخ به وجود آمده متأسفانه حرکت در مسیر اشتباه را دنبال می‌کنند و نتیجه آن امروز نفوذ دشمنان ضد اسلام در جوامع اسلامی است.

انتهای پیام
captcha