نقش بی‌بدیل زنان در تقویت وحدت اسلامی
کد خبر: 4007960
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
شیخ فهیمی بیان کرد:

نقش بی‌بدیل زنان در تقویت وحدت اسلامی

عالم اهل سنت هرمزگانی نقش زنان در ایجاد وحدت اسلامی را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: نقش بانوان در طول تاریخ در عرصه وحدت اسلامی و ارتقای آن بی‌بدیل بوده است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ محمدصدیق فهیمی، عالم اهل سنت استان، صبح امروز، 3 آبان ماه، در نشست علمی «نقش زنان در تقویت وحدت و حفظ دستاوردهای جامعه اسلامی»، اظهار کرد: در میان گروه‌ها و اقشار مختلف، بانوان نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی دارند که نباید از این نقش اساسی غافل شویم.

وی با اشاره به نقش بانوان صدر اسلام، تصریح کرد: نقش بانوان در طول تاریخ در عرصه وحدت اسلامی و ارتقای آن بی‌بدیل بوده است. حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب(س)، حضرت فاطمه(س) و بسیاری از زنان صحابه در ایجاد وحدت جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند تا جایی که غیرمسلمانان از آنان الگو می‌گرفتند.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: دشمنان مانع الگوپذیری مسلمانان از زنان مؤمن صدر اسلام بودند که باعث فاصله‌گیری از این الگوها شد. مطالعات تاریخی و اجتماعی نشان داده که زنان با حضور فعال خود در مناصب مختلف در جهت پیشرفت مقاصد متعالی اسلامی و ایجاد وحدت و دوری از تفرقه مؤثر بوده‌اند، زیرا آنان نقش مربی‌گری دارند.

شیخ فهیمی در پایان یادآور شد: زنان باید فرزندان خود را با مؤلفه‌های وحدت‌آفرین آشنا کرده و نقاط اشتراک را مدنظر قرار داده و برای آنان تبیین و از نقاط افتراق که مدنظر دشمن است، جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha