پرداخت ۴۶ میلیارد ریال برای تکمیل واحد‌های مسکونی روستایی در زنجان
کد خبر: 4008128
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

پرداخت ۴۶ میلیارد ریال برای تکمیل واحد‌های مسکونی روستایی در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از ۴۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام روستایی در سال جاری خبر داد.

رضا خواجه‌ای، مدیر کل بنیاد مسکن زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران به میزان کمک‌های بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی در سال جاری اشاره و اظهار کرد: تعداد 626 فقره تسهیلات به مبلغ 46 میلیارد و 180 میلیون ریال در سال جاری برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام روستایی استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ کمک بلاعوض بنیاد مسکن به متقاضیان ایتام نیز 14 میلیارد و 290 میلیون ریال است، ادامه داد: تسهیلات 100 میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی درسال جاری نیز تعداد 2724 فقره واحد مسکونی اعطا شده که این واحدها درحال ساخت و ساز است.

خواجه‌ای با بیان اینکه، جایگاه روستا و روستائیان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید، ابراز کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن تأکید کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم‌سازی در سطح استان وجود ندارد و هم اکنون نیز در تلاش هستیم روند پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان را تا پایان سال 1400 سرعت بخشیده تا متقاضیان به راحتی از خدمات تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی در ادامه به تعامل مطلوب بانک مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای پرداخت تسهیلات برای متقاضیان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح شهرها و روستاها اهمیت ویژه‌ای دارد، خوشبختانه تاکنون بانک‌های استان به‌ویژه بانک مسکن همکاری مناسبی در این زمینه با بنیاد مسکن استان داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha