بهره‌مندی بیش از ۲۰۰۰ خانوار زنجانی از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی
کد خبر: 4017538
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

بهره‌مندی بیش از ۲۰۰۰ خانوار زنجانی از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی به ۲۰۰۰ خانوار زنجانی خبر داد.

رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به گزارش ایکنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، ۹ آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۲۰۰۰ خانوار از تسهیلات 100 میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بهره‌مند شدند.

این مسئول ادامه داد: از مجموع ۴۳۲۰ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی از محل اعتبارت سال 1400، 2 هزار فقره تسهیلات یعنی معادل 47 درصد در بانک‌ها انعقاد قرارداد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تاسقف 100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، ابراز کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

خواجه‌ای تصریح کرد: در سطح استان زنجان، 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز 51 هزار واحد مسکونی روستایی برابر با 55 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده است که با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش می‌یابد.

وی گفت: زنجان از حیث مقاوم‌سازی مسکن های روستایی جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

انتهای پیام
captcha