کتاب‌خانه‌های عمومی در روستاهای پرجمعیت آذربایجان غربی راه‌اندازی شود
کد خبر: 4008796
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

کتاب‌خانه‌های عمومی در روستاهای پرجمعیت آذربایجان غربی راه‌اندازی شود

مديركل كتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نیاز است در روستاهای پرجمعیت استان کتاب‌‌خانه‌های عمومی راه‌اندازی شود.

منوچهر شاکر فرماندار نقده خدیجه معصومی مدیرکل کتاب خانه های عمومی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، دومين جلسه‌ انجمن كتاب‌خانه‌‌های عمومی نقده و سومين جلسه انجمن بخش محمديار به صورت مشترک به رياست منوچهر شاكر، فرماندار نقده و با حضور خديجه معصومی، مديركل كتابخانه‌های آذربایجان غربی و ساير اعضا ۶ آبان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مديركل كتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان غربی ضمن تقدير و تشكر از زحمات اعضای انجمن و همكاران نقده اظهار کرد: در كل استان ۷۲ باب كتابخانه نهادی وجود دارد كه سهم نقده از اين تعداد چهار باب كتابخانه است از این رو با توجه به استانداردهای کتابخانه‌ای، در اين شهرستان نياز به توسعه فضای كتابخانه‌ای بيشتر به چشم می‌آيد.

خدیجه معصومی افزود: با شیوع بیماری کرونا، فعالیت کتابخانه‌های عمومی با رویکرد جدیدی ادامه یافت و کتاب‌خانه‌های عمومی از ظرفیت فضای مجازی برای ارائه خدمات کتاب‌خانه‌ای استفاده کردند.

وی با تأكيد بر ضرورت ايجاد كتاب‌خانه در روستاهای پرجمعيت ادامه داد: در صورت واگذاری فضای کتاب‌خانه‌ای، اداره‌كل كتاب‌خانه‌های عمومی استان در کمترین زمان ممکن تجهيز و اداره آن را انجام خواهد داد.

 مديركل كتاب‌خانه‌های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: موضوع مشكلات فنی ساختمان پیشین كتابخانه شهيد علی علمی، يكی از دغدغه‌های مهم و اصلی اداره‌کل کتاب‌خانه‌های عمومی استان بوده كه تأمين اعتبار لازم جهت بازسازی و مقاوم‌سازی آن نياز به تجديد نظر و بررسی دقيق‌تر دارد.

وی تصریح کرد: پیرو طرح و بررسی موضوع در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و مصوبات شورای فنی استان، بودجه ۱۴۰۰ برای مرمت پروژه مصوب شده و در صورت تخصیص، روند بازسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

منوچهر شاكر، فرماندار نقده هم در این جلسه گفت: مصمم هستيم تمامی مشكلات كتاب‌خانه‌های عمومی نقده از جمله موضوع واگذاری كتاب‌خانه روستاي چیانه و همچنين مشكلات اعتباری و بازسازی كتاب‌خانه شهيد علی علمی را رفع کنیم.

عليرضا بيرامی‌نيا، رئيس اداره كتاب‌خانه‌های عمومي نقده هم گزارشی از وضعيت كتابخانه‌های شهرستان و اقدامات صورت گرفته در اين خصوص و همچنين جذب مشاركت مالی برای جشنواره رضوی ارائه كرد.

 

انتهای پیام
captcha