وحدت و تقریب را به عنوان ضرورت جامعه اسلامی تقویت و حفظ کنیم
کد خبر: 4008817
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

وحدت و تقریب را به عنوان ضرورت جامعه اسلامی تقویت و حفظ کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه ما با گرایش و مذاهب مختلف زیر چتر انقلاب اسلامی هستیم و رهبر تأکید دارند، موضوع وحدت و تقریب را به عنوان ضرورت جامعه اسلامی تقویت و حفظ کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز، ششم آبان ماه در آئین افتتاح خدمات و بازگشایی کتابخانه مرکزی آیت‌الله خامنه‌ای در سنندج اظهار کرد: کردستان در تاریخ جایگاه ارزنده‌ای دارد و محل تجلی فرهنگ و هنر ایرانی بوده است و با نگاه به کردستان می توان تاریخ پرعظمتی پشت سر آن دید.

وی با تقدیر از افرادی که امکان این توسعه فرهنگی را برای کردستان فراهم کردند، افزود: این اقدام یک کار فرهنگی نمونه است و باید این دید و نگرش به حوزه فرهنگ توسعه یابد.

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی بیان با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر کردستان محل تجلی عرفان و مکتب شهادت بوده است، بیان کرد: نماینده ولی فقیه کردستان با واگذاری کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای سنندج به نهاد کتابخانه‌های استان خدمتی به فرهنگ استان کردند.

وی امروز این مجموعه بی‌نظیر در غرب کشور را افتخار آن برای مردم کردستان دانست، ادامه داد: در دولت مردمی بنا بر این است در تمام مناطق کشور این اطلس فرهنگی در ایران اسلامی شکوفا شود و ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان باید شناسایی و بستر رشد آن فراهم شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کردستان در حوزه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی از جمله دف‌نوازی جایگاه ارزشمندی دارد، بیان کرد: انجمن دف‌نوازی را در استان راه‌اندازی می‌کنیم و اعتبارات را به آن اختصاص می‌دهیم و از ان حمایت می‌کنیم.

وی افزود: تمرکز ما براین است شهر به شهر استان‌های کشور را ببینیم و از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و اعلام می‌دارم ما خود را رقیب هیچ سازمانی نمی‌بینیم و تلاش می‌کنیم در کنار سازمان‌ها کار کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ گفت: فرهنگ بر همه چیز مقدم است و باید گسترش یابد و همه باید خود را در این مقوله دخیل کنند و برای ارتقای فرهنگ گام بردارند.

وی یادآور شد: همه ما با گرایش و مذاهب مختلف زیر چتر انقلاب اسلامی هستیم و رهبر تاکید دارند موضوع وحدت و تقریب را به عنوان ضرورت جامعه اسلامی تقویت و حفظ کنیم.

افزایش 700 کتابخانه جدید در کشور

علیرضا پورمختار، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم اظهار کرد: رشد کتابخانه‌های عمومی کشور در چندسال گذشته بسیار خوب بوده و با نوسازی و افزودن ۷۰۰ کتابخانه جدید، پیشرفت های محسوسی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تجهیز، بازسازی و ساخت کتابخانه بوده و این قضیه مسرت بخش است، افزود: شهادت می‌دهم در هیچ دوره‌ای تا این اندازه برای عرصه فرهنگ فعالیت نشده و این مسئله جای تقدیر دارد.

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه امسال سنندج در میان ۵ نامزد نهایی انتخاب پایتخت کتاب قرارگرفته و نتیجه نهایی در اسفندماه اعلام می‌شود، بیان کرد: اینکه نهادی امکانات خود را در اختیار کتابخانه قرار دهد بسیار مهم و کم نظیراست.

لایحه بودجه 1401 به صحن مجلس خواهد آمد

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم با تبریک ماه ربیع‌الاول اظهار کرد: سنندج شهر دارلاحسان و استان کردستان استانی فرهنگی است که حضور مسئولان کشوری به استان مایه خیر و برکت به این استان است.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح کتابخانه امام خامنه‌ای در سنندج افزود: افتتاح این نهاد فرهنگی مزین به نام مقام معظم رهبری در استان مایه خیر و برکت برای استان خواهد بود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم با استفاده بهینه از این مجموعه در راستای ارتقای سطح فرهنگی و سطح مطالعه‌ای مردم گامی برداشته شود و شاهد افزایش سرانه مطالعه استان باشیم.

وی با اعلام حمایت مجلس از نهاد کتابخانه‌ها یادآور شد: تا دو ماه آینده لایحه بودجه 1401 به صحن مجلس خواهد آمد و امیدواریم نمایندگان همچون لایحه بودجه 1400 امسال نیز از نهاد کتابخانه‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha