برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در یزد اعلام شد
کد خبر: 4009233
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹

برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در یزد اعلام شد

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد از اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید قطبی، بسیج دانش‌آموزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حمید قطبی راوندی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد، امروز، 8 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برنامه‌های متنوعی در استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب در کنگره چهار هزار شهید استان یزد در زمینه اهتمام به گرامیداشت یاد و خاطره یک‌هزار شهید این استان که یک چهارم شهدا را تشکیل می‌دهند گفت: در این راستا یکی از برنامه‌های اصلی در این هفته افتتاحیه رسمی کنگره شهدای دانش‌آموز استان یزد خواهد بود که اعضای کمیته مشخص شده و با هدف خدمت‌رسانی به مدت یک سال اجرایی خواهد شد.

قطبی افزود: به مناسبت هفته بسیج و با هماهنگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، فعالیت‌های اجرایی نماز جمعه در سطح استان توسط دانش‌آموزان بسیجی انجام شد.

وی تجمع بزرگ فرماندهان بسیج دانش‌آموزی مدارس و مسئولان استان، دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، یادواره‌ای در راستای گرامیداشت شهید حسن یاوری در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها، اجرای پویش‌های مجازی، سرودهای خیابانی، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز را از دیگر برنامه‌ها دانست.

قطبی؛ تجدید میثاق و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری نشست‌های بصیرتی در شبکه شاد به همت مدارس استان و همایش دوچرخه سواری را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: در طرحی قصد داریم با کسب مجوز از بنیاد شهید، بتوانیم با نصب بارکدهایی بر مزار شهدای دانش آموز به معرفی این شهدا به اقشار مختلف بپردازیم لذا با نصب این بارکدها، دانش‌آموزان و یا هر فردی که برای زیارت شهدا مراجعه می‌کند، بتواند با اسکن این بارکدها، با سیره و سبک این شهید آشنا شود.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان یزد با اشاره به طرح سرگذشت پژوهی نیز گفت: تاکنون و با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اطلاعات 235 شهید جمع‌آوری شده و 120 شهید دیگر در این هفته در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در این طرح که به همت 130 دانش آموز در حال انجام است، تا پایان سال همه شهدای دانش آموز سرگذشت پژوهی انجام شود.

انتهای پیام
captcha