مسجدمحوری در محلات احیا شود/ مساجد به تناسب مساکن توسعه نیافته‌اند
کد خبر: 4009301
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

مسجدمحوری در محلات احیا شود/ مساجد به تناسب مساکن توسعه نیافته‌اند

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با تأکید بر تربیت سربازانی برای جامعه اسلامی در کالبد مسجد، گفت: در این میان نباید از توسعه فیزیکی و عمرانی مساجد نیز غافل شد، چراکه ابتدا باید مسجدی در شأن نظام اسلامی داشت و سپس به ارائه محتوا و برنامه‌ها پرداخت؛ حال آنکه می‌بینیم مساجد به تناسب مساکن توسعه نیافته‌اند.

حجت الاسلام حامد شاهبیگی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی حجت‌الاسلام حامد شاهبیگی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسجد باید محور وحدت باشد و این محور هیچ‌گاه نباید با اعمال ما رنگ ببازد.

وی با بیان اینکه برای احیای تمدن اسلام به احیای مسجد نیاز داریم، افزود: امام خمینی(ره) فرموند: «من امروز بايد بگويم كه تكليف است برای مسلمان‌ها، حفظ مساجد؛ امروز جزء اموری است كه اسلام به او وابسته است»؛ بنابراین می‌بینیم مسجد از چه اهمیتی برخوردار است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تحقق مفاهیم گام دوم انقلاب بدون توجه به وحدت در مسجد و یا اعتلای آن امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: مسجدمحوری باید در رأس تمام امور اجرایی استان قرار گیرد و این رمز پیروزی ماست.

وی با بیان اینکه نقش محوری مساجد لازم است در محلات احیا شود، تصریح کرد: مسجدمحوری باید در اولویت باشد تا بتوانیم در این بستر افرادی مفید برای جامعه اسلامی تربیت کنیم؛ در غیر این صورت نخواهیم توانست به جامعه طراز اسلامی برسیم، چراکه مسجد راه ورود به این جامعه است.

شاهبیگی ادامه داد: در این میان نباید از توسعه فیزیکی و عمرانی مساجد نیز غافل شد، چراکه ابتدا باید مسجدی در شأن نظام اسلامی داشت و سپس به ارائه محتوا و برنامه‌ها پرداخت؛ حال آنکه می‌بینیم مساجد به تناسب مساکن توسعه نیافته‌اند.

وی با بیان اینکه مصلای المهدی(عج) بیرجند از جمله مساجدی است که نیازمند رسیدگی بیشتر است، یادآور شد: زمین این مصلا، ۱۱ هکتار و مساحت شبستان آن ۱۰ هزار متر است که لازم است بیشتر به آن رسیدگی کرد؛ لذا از مردم، مسئولان و خیرین تقاضای توجه بیشتر به مصلی برای اجرای کامل طرح جامع آن هستیم.

انتهای پیام
captcha