تفکر بسیجی شکل‌دهنده جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی بود
کد خبر: 4009444
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
امام جمعه کرمان:

تفکر بسیجی شکل‌دهنده جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی بود

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی، بسیج و تفکر بسیجی را موتور محرکه جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی با همین تفکر بسیجی شکل گرفت.

دیدار امام جمعه با دانش آموزان بسیجی استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، مسئول بسیج دانش‌آموزی کرمان و مدیر کل آموزش و پرورش استان به همراه جمعی از دانش‌آموزان بسیجی به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی با نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز 9 آبان‌ماه در محل دفتر امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان در این مراسم با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، از شهید فهمیده به‌عنوان دانش‌آموز شهید تاریخ‌ساز یاد کرد و افزود: یوم الله 13 آبان روز جهانی استکبارستیزی و در تاریخ انقلاب اسلامی پرافتخار و ماندگار است.

امام جمعه کرمان با اشاره به نقش دانش‌آموزان بسیجی در دوران مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: اولین عنصر بسیج ایثار و فداکاری است و حرکت و تفکر قدرتمندانه بسیج جنگ تحمیلی را تبدیل به یک پیروزی بزرگ کرد. بسیج مرد میدان‌های سخت است. بسیج سختی‌ها را انتخاب می‌کند و از بحران و سختی نمی‌ترسد به همین دلیل رشد کرد و عزت آفرید.

 امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه بسیج دانش‌آموزی جایگاه ویژه‌ای در میان دیگر اقشار بسیج دارد، گفت: بسیج دانش‌آموزی جوان، با نشاط و آماده هر مأموریتی است و باید در همه صحنه‌های ارزشی اعم از علم و ادب و اخلاق الگو باشد. بسیج و تفکر بسیجی موتور محرکه جبهه مقاومت است. بنابراین جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی با همین تفکر بسیجی شکل گرفت.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این دیدار با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استان پرداخت و گفت: اردوهای راهیان نور دستاوردهای معنوی بسیار خوبی داشته است اما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این برنامه به‌صورت مجازی و از جوار مرقد شهید سلیمانی از بستر شبکه شاد انجام شد که  قریب 100 هزار نفر از دانش‌آموزان استان در آن شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: اجرای طرح یاوران ولایت با آموزش 693 نفر دانش‌آموز بسیجی در مقطع متوسطه، اجرای طرح شهید بهنام محمدی در ۱۵۶ مدرسه و۱۳۳ مسجد، راه‌اندازی مجامع علوی و فاطمی به‌عنوان شورای اندیشه‌ورز در 40 حوزه بسیج دانش‌آموزی و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی طرح هجرت را از دیگر اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش استان خواند.

وی با بیان اینکه 278 هزار دانش‌آموز در سازمان بسیج دانش‌آموزی استان عضویت دارند، گفت: در زمان شیوع کرونا کمک‌های مؤمنانه خوبی توسط دانش‌آموزان بسیجی به مبلغ چهار میلیارد تومان در مناطق محروم توزیع شد.

اسکندری‌نسب در پایان با اشاره به روند تدریجی بازگشایی مدارس بیان کرد: تعطیلی مدارس آسیب‌های بسیاری برای فرزندان دارد و در سال‌های گذشته باعث افزایش 15 درصدی چاقی در بین دانش‌آموزان شده است.

انتهای پیام
captcha