سیره پیامبر(ص) استناد حوزویان در تمام امور باشد
کد خبر: 4009445
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
ماموستا شیرزادی:

سیره پیامبر(ص) استناد حوزویان در تمام امور باشد

امام‌ جمعه مریوان با بیان اینکه قرآن و سیره پیامبر(ص) در تمام امور باید مورد استناد حوزویان شیعه و سنی باشد، گفت: اجازه ندهیم برخی از افراد و باورهای باطل زمینه جدایی و انفکاک بین حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع را فراهم کنند.

مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امام‌ جمعه مریوان، امروز، 9 آبان‌ماه در جمع اساتید مدارس دینی اهل سنت کردستان اظهار کرد: نباید اجازه دهیم برخی از افراد و باورهای باطل زمینه جدایی و انفکاک بین حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع را فراهم کنند.

وی افزود: اولین و اساسی‌ترین راه برای ایجاد تعامل بیشتر حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع، ارتباط‌گیری مستمر و استفاده از داشته‌های طرفین است. زمانی که به‌صورت تخصصی در حوزه‌های علمیه به مباحث دینی و اشتراک و اختلاف‌نظرها پرداخته شود، می‌توان بهترین راه حل برای رسیدن به وحدت جامع و کامل پیدا کرد.

امام‌جمعه مریوان ادامه داد: اشتراکات بین مذاهب شیعه و سنی به حدی فراوان است که اختلافات بین دو مذهب را به حاشیه می‌برد، با این حال می‌بینیم که افرادی از روی نادانی یا شیطنت همواره به دنبال پررنگ کردن نقاط اختلاف هستند. هر عقل سلیمی می‌داند که پایه و اساس اسلام بر وحدت و اخوت بنیاد نهاده شده است، لذا کسانی که همواره به دنبال پیدا کردن اختلافات بین مذاهب اسلامی هستند، به معنای واقعی دشمنان اصلی دین رسول‌الله(ص) خواهند بود.

ماموستا شیرزادی افزود: زمانی که علمای شیعه و سنی مانند هفته وحدت در نشست‌ها و کنفرانس‌های مشترک حضور داشته باشند، رسیدن به وحدت بین دو مذهب بسیار سریع‌تر از آنچه انتظار داریم محقق خواهد شد، لذا نباید اجازه دهیم برخی از افراد و باورهای باطل زمینه جدایی و انفکاک بین حوزه‌های علمیه اهل سنت و تشیع را فراهم کنند.

امام‌جمعه مریوان در پایان یادآور شد: قرآن کریم، سیره رسول‌الله و امامان استناد همه حوزویان هر دو مذهب تشیع و تسنن باشد، چراکه هم قرآن و هم این بزرگان همواره بر ضرورت وحدت و انسجام دینی تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha