مراسم 13 آبان در پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4009698
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

مراسم 13 آبان در پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم 13 آبان با سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان برگزار می‌شود.

مراسم 13 آبان در پیاده‌راه سبزه‌میدان زنجان برگزار می‌شودحجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: 13 آبان در تقویم انقلاب اسلامی روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و سه اتفاق مهم قبل و بعد از انقلاب را در خود جای داده است. امامین انقلاب بر اساس آیات قرآن تعبیر یوم‌الله را به این روز دادند و با توجه به توصیه‌های دینی باید اتفاقات مهم را یادآوری کنیم.

وی تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 43 را یکی از وقایع مهم 13 آبان خواند و گفت: امام خمینی(ره) در پی اعتراض به سیاست‌های ننگین رژیم طاغوت و مخالفت به قانون کاپیتولاسیون که توهین به ملت ایران محسوب می‌شد، به ترکیه تبعید شد؛ چراکه حکومت پهلوی می‌دانست دنباله این مخالفت، اعتراض‌ها و تظاهرات مردم به همراه خواهد داشت، بنابراین امام را از ممکلت دور کرد تا صدای روحانیت را خاموش کند.

این مسئول ادامه داد: امام خمینی(ره) با وجود اینکه در ایران حضور نداشت، در پیامی به دانشجویان و دانش‌آموزان چهره واقعی رژیم طاغوت را آشکار کرد و دانش‌آموزان در پی تظاهرات ضداستکباری در دانشگاه تهران تظاهرات کردند که حکومت پهلوی در اقدامی بی‌رحمانه به کشتار دانش‌آموزان دست زد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی نیز در 13 آبان اتفاق افتاد، بیان کرد: معمار کبیر انقلاب از این واقعه با نام انقلاب دوم یاد کرد؛ چراکه اسناد مهمی از جاسوسی آمریکا در این آشیانه به دست آمد که بیگانگان چقدر به منابع و ذخایر ایران تسلط داشتند و تاکنون بیش از 80 کتاب در این خصوص چاپ شده است.

وی با اشاره به اینکه همه این وقایع هویت مشترک با مفهوم استکبارستیزی ملت ایران دارند و پشت همه آن‌ها خوی استکباری آمریکا ریشه کرده است، تصریح کرد: امام(ره) از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کردند؛ چراکه ویژگی شیطان تکبر و خودبرتربینی است. آمریکا نیز مدعی است که کل دنیا روستا و کدخدای این روستا آمریکا است و خود را ابرقدرت دنیا می‌بیند اما به برکت انقلاب اسلامی این هیمنه پوشالی رو به افول است.

این مسئول با بیان اینکه هر ساله در 13 آبان‌ماه شاهد برگزاری راهپیمایی باشکوه بودیم، ابراز کرد: در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا این راهپیمایی عظیم برگزار نشد اما تفکر استکبارستیزی تعطیل‌ناپذیر است. امسال با توجه به انجام واکسیناسیون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک مراسم در فضای باز و پیاده‌راه سبزه‌میدان تدارک دیده شده که حجت‌الاسلام ابوترابی، امام جمعه موقت تهران در آن سخنرانی خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha