تسخیر لانه جاسوسی؛ آشکارکننده اسناد دخالت بیگانگان در کشور
کد خبر: 4008840
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

تسخیر لانه جاسوسی؛ آشکارکننده اسناد دخالت بیگانگان در کشور

امام‌جمعه زنجان گفت: در جریان تسخیر لانه جاسوسی اسناد بسیاری از دخالت‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست به دست آمد که باقی‌مانده اسناد بیش از ۸۰ جلد کتاب می‌شود.

علی خاتمی امام جمعه زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اجلاسیه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار کرد: موفقیت‌های کشور به برکت خون شهیدان، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه است. این موضوع باید مورد توجه نوجوانان و جوانان باشد که حضور  برجسته‌ای در این کنگره داشتند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر از شهدای استان زنجان دانش‌آموز هستند، ابراز کرد: شهدای دانش‌آموز با تاسی به حضرت قاسم و جان‌فشانی او در حادثه عظیم کربلا در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته جانفشانی و فداکاری کردند. شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز تربیت شده دامن پاک مادران و پدران هستند که موجب عزت و سرافرازی کشور در دوران دفاع مقدس شدند.

خاتمی با اشاره به مناسبت‌های ۱۳ آبان، تصریح کرد: امام خمینی(ره) را در روز ۱۳ آبان به ترکیه تبعید کردند تا جلوی فعالیت‌های انقلابی ایشان گرفته شود اما با این اتفاق فعالیت‌های انقلاب پرفروغ‌تر شد. روز ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز نیز محسوب می‌شود، دانش‌آموزان زنجانی امروز هم افتخار آفرینی می‌کنند و ۵ نفر جزو رتبه‌های برتر کنکور هستند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی نیز در 13 آبان اتفاق افتاد، یادآورشد: در جریان تسخیر لانه جاسوسی اسناد بسیاری از دخالت‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست به دست آمد که باقی‌مانده اسناد بیش از ۸۰ جلد کتاب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اعضای کنگره ملی ۳۵۳۵ شهدای استان زنجان برضرورت توجه به محورهای بیانات ایشان تاکید کرد و گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری به افتخارات زنجانی‌ها اشاره کرده و فرمودند: «افتخارات زنجان یکی دو تا نیست؛ زنجان در طول تاریخ یک مرکز پُرافتخار بوده؛ هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ عملی، چه در علم، چه علوم دینی، در فقه، در فلسفه، در عرفان و چه در میدان‌های اجتماعی»

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری زنجان واقعاً یک مرکز برجسته و ممتاز است، افزود: در دانش‌های جدید، همین شهید نامدار هسته‌ای ما، شهید شهریاری فرزند پُرافتخار زنجان است، بنابراین افتخارات زنجان خیلی زیاد است. شهدا هم در رأس افتخارات زنجان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری ارزش شهیدان با محاسبات مادّی غیرقابل محاسبه‌ است و  شهادت قلّه است و قلّه بدون دامنه معنا ندارد.

وی ابراز کرد: بر مبنای رهنمودهای پیامبر گرامی اسلام(ص) شهادت در آخرالزمان نصیب بهترین و شایسته‌ترین افراد جامعه می‌شود که ضروری است جوانان و نوجوانان و ستاد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برای ادامه دادن این مسیر ریل‌گذاری کنند تا پایتخت شور و شعور حسینی و شهر غواصان دریادل به معنای واقعی محقق شده و برنامه‌های گرامیداشت شهدا ادامه یابد.

انتهای پیام
captcha