نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 4009927
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴

نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی

رئیس شورای فرهنگ عمومی زرندیه نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نقشی مهم و انکارناپذیر دانست و از مدارس به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یاد کرد.

شورای فرهنگ عمومی زرندیه

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، امام‌جمعه این شهرستان، در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی که به مناسبت هفته نوجوان و جوان، روز فرهنگ‌عمومی و  روز دانش‌آموز گفت: نسل جوان و نوجوان ما در عصر حاضر نیاز به توجه بیشتری دارد و متأسفانه تاحدی از این موضوع غافل بوده‌ایم.

وی افزود:‌ نوجوانان و جوانان انقلابی با انجام کارهای بزرگ و مؤثر ثابت کرده‌اند که می‌توان به آنها اعتماد کرد، هم اکنون هرچه داریم از روحیه جهادی و مقاومت به ارث مانده از روزگاران هشت سال دفاع مقدس است و به فرموده رهبرکبیر انقلاب، دفاع مقدس انقلاب ما را بیمه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نقشی مهم و انکارناپذیر دانست و از مدارس به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یاد کرد. 

سیامک سلیمانی، فرماندار زرندیه نیز در این جلسه گفت: اگر فرهنگ را مجموعه باورها و ارزش‌ها در جامعه بدانیم، شکل‌گیری این باورها و ارزش‌ها در اذهان نوجوانان و جوانان بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد، به همین دلیل می‌بایست در راستای شکل‌گیری صحیح این باورها و ارزش‌ها اقدام به الگوسازی کرد. نقش دوستان و هم سالان در شکل‌گیری شخصیت و باورهای نوجوانان و جوانان بسیار مهم است و والدین نباید از این مهم غفلت کنند.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز اظهار کرد: فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارها است که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروه‌ها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

وی ادامه داد: فرهنگ تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است، فرهنگ راهنمای اعمال انسان‌ها و معرف جهان بینی‌های آنها در زندگی است، فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارها است که اجبار اجتماعی غیر  از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروه‌ها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

جوانمرد با گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، شورای فرهنگ عمومی را شورایی غیر اجرایی و شورایی تصمیم‌ساز معرفی کرده و از آن به عنوان اتاق فکر فرهنگی شهرستان یاد کرد.

یادآور می‌شود؛ انتخاب روزی به عنوان روز شهرستان، فعال‌سازی انجمن اولیا و مربیان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود آنها و انتخاب مشاوران جوان در نهادها و ادارات شهرستان از جمله مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

انتهای پیام
captcha