دانش‌آموزان رکن اصلی مبارزه با استکبار هستند
کد خبر: 4010440
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹

دانش‌آموزان رکن اصلی مبارزه با استکبار هستند

رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی البرز گفت: روز دانش‌آموز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و اگر بخواهیم مبارزه با استکبار جهانی، ملی و فراگیر شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه دانش‌آموزان به میدان بیایند.

فریدونی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی

به گزارش ایکنا از البرز، مجتبی فریدونی، رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی البرز، روز چهارشنبه، 12 آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان برگزارشد، اظهارکرد: 13 آبان نماد توانمندی، اقتدار و بصیرت دانش‌آموز در مقابله با استکبار ستیزی است.

وی با اشاره به نقش دانش‌آ‎موزان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و تأکید بر اینکه باید وقایع قبل و بعد از ۱۳ آبان ۵۷ برای دانش‎آموزان و نسل نوجوان و جوان بازخوانی شود، افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزی در ۱۳ آبان ۵۸ تأسیس شد و از 36 هزار دانش‌آموز شهید، 16 هزار شهید عضو این اتحادیه بوده‌اند.

فریدونی بیان کرد: روز دانش‌آموز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و اگر بخواهیم مبارزه با استکبار جهانی، ملی و فراگیر شود، چاره‌ای نداریم جز اینکه دانش‌آموزان به میدان بیایند.

این مسئول با اشاره به جایگاه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی البرز از نظر شاخص‌ها و فعالیت‌های دانش‎آموزی، اضافه کرد: درحال حاضر هشت هزار دانش‌آموز استان در عضویت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‎آموزان هستند و از مهرماه عضوگیری این اتحادیه از بین دانش‎آموزان در مدارس آغاز شده است که با تکمیل عضوگیری، تعداد دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی مدارس نیز بیشتر می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در ادامه به برنامه‌های این اتحادیه که به مناسبت یوم‌الله 13 آبان اجرایی می‌شود اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه رسانه‌ای تولید محتوا با موضوع استکبارستیزی ویژه دانش‎آموزان در رشته‌های مختلف، دیدار دانش‎آموزان با نماینده ولی‌فقیه در استان و در شهرستان‌ها با امامان جمعه، راه‌اندازی پویش مجازی در بستر شبکه شاد، تجمع دانش‌‏آموزان در روز ۱۳ آبان، برگزاری مسابقه رسا استکبارستیزی، مسابقه رسانا و دیدار دانش‎آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان با خانواده معظم شهدای دانش‎آموز از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: اجتماع 600 نفری دانش‌آموزان البرزی در مصلی کرج(ساعت 10 صبح)، اجرای سرود، برگزاری قرارگاه‌های دانش‌آموزی در راستای بصیرت‌افزایی در پارک ایران کوچک کرج و برگزاری نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌هایی است که در روز 13 آبان اجرا خواهد شد.

فریدونی، تبیین مسئله ستیزه‌گری با استکبار در عین عقلانیت و معرفی رژیم آمریکا به عنوان مصداق کامل استکبار، تببین برابری مبارزه با استکبار با زندگی توام با عزت و پیشرفت و عدم مبارزه به منزله پذیرش ذلت و مرگ تدریجی و تاکید بر گفتمان مقاومت به عنوان یگانه راه حل عملی مقابله با استکبار را از اهداف اجرای این برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha