مراسم ۱۳ آبان در جوار مزار شهدای هویزه برگزار شد + عکس
کد خبر: 4010720
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷

مراسم ۱۳ آبان در جوار مزار شهدای هویزه برگزار شد + عکس

تجمع پرشور 13 آبان مردم هویزه، امسال در فضای باز و جوار قبور مطهر شهدای مظلوم عشایر کرخه نور و یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

مراسم ۱۳ آبان به گزارش ایکنا از خوزستان، تجمع پرشور 13 آبان مردم هویزه، امسال در فضای باز و جوار قبور مطهر شهدای مظلوم عشایر کرخه نور و یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و مسئولان برگزار شد، امام جمعه، فرماندار و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دشت آزادگان و هویزه سخنرانی کردند.

حبیب عفری‌مفرد، فرماندار شهرستان هویزه که از سخنرانان این مراسم بود اظهار کرد: تعدادی از شخصیت‌های بزرگی که در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شرکت داشتند، بعد از یک‌سال در شهرستان هویزه شهید شدند.

فرماندار شهرستان هویزه در ادامه به معرفی این شهیدان پرداخت و گفت: شهید علی حاتمی (دانشجوی رشته دامپزشکی اهل تهران)، شهید محمد فاضل (دانشجوی رشته صنایع اهل سبزوار) و شهید فرخزاد سلحشور (دانشجوی رشته مهندسی شیمی اهل فسا) 3 شهید والامقام شرکت کننده در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بودند که یک سال بعد یعنی ۱۶ دی ۵۹ در شهرستان هویزه به فیض شهادت نائل شدند.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌ها و سفارشات این شهدای والامقام پرداخت و افزود: شهید علی حاتمی در وصیتنامه خود اشاره می کند:«بهترین نمازهایم را در لانه جاسوسی خواندم.» یا شهید فاضل جمله ماندگاری دارند که:«اگر جاسوسان آمریکایی به اسارت ما در نمی‌آمدند، ما در اسارت آمریکا می‌ماندیم.»

عفری با بیان جمله‌ای از ‌شهید سلحشور که می‌گوید: «آمریکا همیشه از ما طلبکار و عصبانی خواهد بود.» تصریح کرد: حماسه هویزه را به دانشجویان پیرو خط امام و فرماندهی شهید علم الهدی و همرزمان شان می‌شناسند و اصلا بعد از جریان ۱۶ دی آنچه در روزنامه‌های مختلف کشور منتشر شد این بود که تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام که در جریان تسخیر جاسوسی آمریکا نقش داشتند، مظلومانه در هویزه شهید شدند.

عفری مفرد ادامه داد: بنابراین بعد از گذشت ۴۲ سال مردم ما باید بدانند این جوانان که خودشان دوست داشتند گمنام بمانند، واقعا زرق و برق دنیا را رها کرده و با عده کم، مصداق آیه:«کم مِّن فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کثِیرَةَ»، را به بشریت و نسل‌های آینده نشان دادند.

در ادامه این مراسم، شرکت کنندگان با حضور بر قبور دانشجویان پیروخط امام و شهدای دانش آموز، ضمن ادای احترام به گلباران و غبار روبی مرقد شهیدان کربلای ایران پرداختند.

یادمان شهدای هویزه، اولین یادمان دفاع مقدس در 45 کیلومتری اهواز، محل رزم و شهادت تعدادی از دانشجویان پیرو خط امام فاتح لانه جاسوسی و شهدای دانش آموز به فرماندهی شهید سید محمد حسین علم الهدی است.

انتهای پیام
captcha