66 درصد افراد بالای 18 سال زنجانی دُز دوم واکسن را دریافت کردند
کد خبر: 4011401
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴

66 درصد افراد بالای 18 سال زنجانی دُز دوم واکسن را دریافت کردند

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: 88 درصد افراد بالای 18 سال در زنجان دُز اول و 66 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، ۱۶ آبان‌ماه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و دارای ضعف سیستم ایمنی بدن که ۴ ماه از تزریق دُز دوم واکسن کرونا آنان گذشته است، برای دریافت دُز یادآور به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

وی به وضعیت شیوع کرونا در استان اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر روند بستری این بیماری در استان با شیب بسیار ملایمی کاهشی، ولی خطی است. روند بیماری کرونا در شهرستان طارم کاهشی، شهرستان‌های خدابنده، ابهر و خرم‌دره به صورت خطی، سلطانیه، ایجرود و ماه‌نشان افزایشی است.

این مسئول در رابطه با میزان مراجعات سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته استان زنجان، تصریح کرد: میزان مراجعه افراد مشکوک و مبتلا به کرونا در سوم مهرماه ۷۶۴۱، هفته چهارم مهرماه ۶۱۵۱، اول آبان‌ماه ۵۹۸۵ و هفته دوم آبان‌ماه ۶۷۵۹ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در هفته‌های اخیر بیشترین میزان بستری کرونایی در شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره و خدابنده بوده است، افزود: اکنون استان زنجان در آستانه طغیان بیماری کرونا قرار دارد، بنابراین مردم نباید از استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی غافل شوند.

وی در مورد واکسینه شدن افراد در برابر ویروس کرونا بیان کرد: میزان واکسیناسیون دُز اول گروه سنی بالای ۱۸ سال ۸۸ درصد و این رقم در رده سنی بالای ۱۲ سال ۸۷.۵۳ درصد بوده است. واکسیناسیون دُز دوم گروه سنی بالای ۱۸ سال استان ۶۶ درصد و بالای ۱۲ سال ۶۵ درصد بوده است. میزان تزریق کامل واکسن در افراد می‌تواند چشم‌انداز بهتری را در کنترل بیماری بوجود آورد و افزایش این روند از بروز مرگ و میرهایی کرونایی به میزان زیادی پیشگیری می‌کند.

قزلباش با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنونی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا کافی نیست، اظهار کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز استان زنجان ۴۴.۸۵ درصد و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تفکیک صنوف ۴۴.۸۵ درصد بوده و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نانوایی‌ها و مسافربری درون‌شهری کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را به خود اختصاص داده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا در استان زنجان، خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی شیوع بیماری کرونا با آنفلوانزا باید مردم پروتکل‌های بهداشتی را به جد رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha